کد خبر: ۲۹۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 23
اخیراً گوگل اخبار درآمد سه ماهه خود را بیرون داد و همراه آن مطلبی بی‌سابقه را منتشر کرد. در واقع این اخبار شامل جزئیاتی درباره YouTube و بخش سخت‌افزاری کسب و کار گوگل بود.
به گزارش آی تابناک : اخیراً گوگل اخبار درآمد سه ماهه خود را بیرون داد و همراه آن مطلبی بی‌سابقه را منتشر کرد. در واقع این اخبار شامل جزئیاتی درباره YouTube و بخش سخت‌افزاری کسب و کار گوگل بود. گفته می‌شود دلیلِ این اعلام آمار، دست نیافتن گوگل به اهداف و انتظارات برای سود مورد نظر است؛ در نتیجه برای پرت کردن حواس همه، اعداد و ارقام جدیدی را منتشر کرده است.

یک قسمت از اخبار مربوط به اعداد و ارقام بخش اندروید شرکت گوگل است. گوگل در مجموع 80 میلیارد دلار به توسعه‌دهندگان اندروید پرداخت کرده است؛ در حالی که این عدد به طرز چشمگیری کمتر از مقداری است که اپل به توسعه‌دهندگان خود توسط اپ استور پرداخت کرده و حدوداً نصف آن است.

شاید برخی به این نکته اشاره کنند که گوگل به توسعه‌دهندگان خود برای شیوه پرداخت، آزادی عمل بیشتری می‌دهد؛ در نتیجه دستمزد می‌تواند به صورت سرویس یا خدماتی باشد که الزاماً پول نبوده است؛ یا دیگر فاکتور‌های احتیاطی که ممکن است بر روی این عدد تأثیر گذاشته باشد. اما در آخر نمی‌توان از حقیقت گریخت. بخش عمده‌ای از گوشی‌های هوشمند بر روی این کره خاکی توسط سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌شوند؛ اما با این حال توسعه‌دهندگان می‌توانند پول بیشتری با توسعه اپلیکیشن برای گوشی‌های آیفون به‌دست آورند. این یک اصل شناخته‌شده در بین توسعه دهندگان است که حالا گوگل با انتشار این رقم، خود آن را تأیید کرده است.

گوگل همچنین جزئیاتی درباره سرمایه گذاری‌های خود منتشر کرد که رقمی بالغ بر 17 میلیارد دلار را شامل می‌شود. بخشی از این مبلغ برای واحد سخت‌افزار گوگل خرج شده است که مدیر عامل اجرایی گوگل، ساندرا پیچای، آن را صنعتی چندین میلیاردی توصیف کرده است.

گمانه‌زنی‌ها سهم واحد سخت‌افزار گوگل از این رقم را بین 1 تا 3 میلیارد دلار برآورد می کند؛ در غیر این‌ صورت گوگل متناسب با رقم اعلامی خود باید سر و صدای بیشتری درباره این واحد به راه می‌انداخت. نظر بر این است که پیچای و رئیس واحد سخت‌افزار گوگل از این سوال که: «بخش سخت‌‎افزار فقط یک سرگرمی برای گوگل است یا نه؟» خسته شده‌اند و با انتشار این رقم سعی می‌کنند خود را به عنوان یک بازیگر جدی در این صنعت معرفی کنند.

درهرحال تا زمانی که گوگل با اطلاعات بیشتر، درباره واحد سخت‌افزار خود شفاف‌سازی نکند، پرسیدن سوال مذکور منطقی به نظر می رسد. برای پاسخگویی به این سوال شاید بتوان به وضعیت گوشی‌های پیکسل گوگل نیم نگاهی داشت؛ گوشی‌هایی که در حال حاضر به خوبی دیگر رقبا نیستند و گوگل درباره آن هنوز اقدامی نکرده است.






منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار