کد خبر: ۲۹۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 23
چندی پیش در مطلبی خواندیم که بازی‌های اکتیویژن بلیزارد از سرویس GeForce Now انویدیا حذف شدند و اکنون شاهد این گزارش هستیم که استودیو نام آشنای Bethesda Softworks اکثر بازی‌های خود را از همین سرویس حذف کرده است.
به گزارش آی تابناک : این استودیو در سکوت رسانه و تنها در فروم‌های خود تغییرات اعمال شده را اعلام کرده است و تمام بازی‌های ساخت Bethesda به جز عنوان Wolfenstein Youngblood که از فناوری RTX پشتیبانی می کند از نرم‌افزار GeForce Now انویدیا حذف شده‌اند.

همان‌طور که گفته شد این ادامه روندی است که از پیش‌تر در همین ماه اتفاق افتاد و بازی‌های استودیو Activision Blizzard از سرویس GeForce Now حذف شدند و همچنین عناوین ساخت استودیوهای مختلف از جمله الکترونیک آرتز، کپ‌کام، راک استار گیمز و اسکوئر انکیس از نرم افزار GeForce Now حذف شده‌اند. روز گذشته Phil Eisler، معاون رئیس سرویس GeForce Now روز گذشته در پستی نوشت ناشرین بازی‌ها می‌توانند بر محتویات خود کنترل و نظرات داشته باشند و قادرند تصمیم بگیرند که بازی‌هایی که کاربران خریداری می کنند در سرویس GeForce Now قرار داشته باشد یا خیر.

حذف عناوین Bethesda جز Youngblood از نرم‌افزار  GeForce Now

معاون رئیس GeForce Now گفته است که برخی از ناشرین ممکن است عناوین خود را مجددا به سرویس انویدیا اضافه کنند اما مشخص نیست این اتفاق چه زمانی و در چه شرایطی رخ دهد. وی همچنین اضافه کرده است که از آنجایی که هر هفته بازی‌های جدیدی به این نرم‌افزار اضافه می‌شوند، نسبت بازی‌های حذف شده بسیار کم است. اوایل همین هفته انویدیا اعلام کرد که به محض عرضه، عنوان Cyberpunk 2077 در سرویس GeForce Now این کمپانی قرار خواهد گرفت.

خریداران کارت‌های گرافیکی می‌توانند بازی‌های مورد دلخواه خود را از سرویس‌های مختلف مانند استیم یا اپیک گیمز استور خریداری کنند. از نظر تئوری این روش به نفع کاربرانیست که علاقمندند بازی‌ها را بر روی کامپیوترهای شخصی خود اجرا کنند. این روش در مقایسه با روش گوگل در پلتفرم Google Stadia متفاوت است چرا که در این پلتفرم کاربران باید عناوین را فقط از گوگل تهیه کنند و صرفا می توانند بازی‌ها را بر روی سرویس ابری تجربه کنند. به نظر می‌رسد استودیوها به دلیل قوانین لایسنسینگ در حال حذف بازی‌های خود از سرویس انویدیا هستند، در این صورت احتمالا در آینده بیشتر شاهد تغییرات این چنینی خواهیم بود.





منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار