کد خبر: ۲۹۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 19
آژانس فضایی آمریکا(ناسا) به دنبال ساخت حسگری است که بتواند در شرایط سخت و دشوار سیاره زهره دوام بیاورد و به همین منظور از عموم مردم دعوت کرده است تا در یک رقابت به طراحی یک حسگر کارآمد بپردازند و جایزه ببرند.
به گزارش آی تابناک : سیاره زهره(Venus) برای زنده ماندن تقریبا هر چیزی که روی زمین وجود دارد از جمله کاوشگرها، شرایط دشواری ایجاد می‌کند و آنها نمی‌توانند در محیط خاص این سیاره دوام بیاورند.

اینکه ناسا فکر می‌کند قطعات الکترونیکی مقاومی برای زنده ماندن در زهره دارد، بدان معنا نیست که کاوشگرهای آینده آماده لمس سطح این سیاره جهنمی هستند. ناسا برای این منظور، کمک می‌خواهد و به همین منظور با "HeroX" برای راه اندازی یک رقابت برای ایجاد حسگر اجتناب از موانع که بتواند در زهره دوام بیاورد، همکاری می‌کند.

در پایان این رقابت در مجموع ۳۰ هزار دلار جایزه به سه حسگر برتر می‌رسد که می‌توانند ضمن تحمل دمای شدید سطح زهره(بیش از ۴۲۶ درجه سانتی‌گراد) و فشار ۹۲ برابری نسبت به زمین، روی سطح این سیاره به کاوش بپردازد.

عموم مردم در سراسر جهان که حداقل ۱۸ سال سن دارند، می‌توانند در این رقابت شرکت کنند. ثبت نام در این رقابت تا ۲۹ ماه می باز است.

آثار از اول ژوئن تا دوم ژوئیه داوری می‌شوند و برندگان در تاریخ ششم ژوئیه اعلام خواهند شد.

ناسا از شرکت کنندگان خواسته است تا از طرح فعلی که در عکس خبر مشاهده می‌شود به عنوان نقطه شروع استفاده کنند.

در حالی که جایزه خوبی برای این مسابقه در نظر گرفته شده است، هزینه‌های توسعه حسگر در چنین مدت زمان کوتاهی را نیز نباید نادیده گرفت.

ناسا از مردم خواسته است تا تجهیزات قبلی را به روز کنند. به عنوان مثال فرودگرهای روسیه موسوم به "ونرا"(Venera) هرگز بیش از دو ساعت روی سطح زهره دوام نیاوردند. اکنون فناوری‌ها و تجربه آژانس‌های فضایی مطمئناً به تحقق این امر کمک خواهد کرد، اما هنوز هم کار کوچکی نیست و با دشواری‌های زیادی همراه است.




منبع : ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار