تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 April 10
شرکت سامسونگ در سال 2014 طرحی را برای ساخت لنزهای هوشمند ثبت کرد ;ه بر اساس آن واقعیت افزوده و دنیای عکاسی به مرحله‌ی جدیدی وارد خواهد شد.
بر اساس اسناد منتشر شده برای یکی از اختراعات ثبت شده توسط سامسونگ؛ این شرکت قصد دارد واقعیت افزوده را به همه‌ی ابزارهای پوشیدنی هوشمند اضافه کند. با توجه به اطلاعات موجود در این سند، به نظر می‌رسد سامسونگ در حال ساخت نوعی لنز هوشمند برای قرار گرفتن روی چشم کاربران است. این لنز هوشمند دارای یک صفحه‌نمایش، دوربین، آنتن و چندین حسگر مختلف دیگر است که می‌تواند حرکاتی مانند پلک زدن کاربر را تشخیص دهند.

یکی از ویژگی‌های اصلی این لنز هوشمند، توانایی عکس گرفتن از محیط تنها با پلک زدن است.
صفحه‌ی نمایش این لنز بعد از دریافت تصویر آن را برای انجام پردازش نهایی به تلفن هوشمند کاربر منتقل می‌کند.

بر اساس سند منتشر شده هدف اصلی تولید این لنز، رفع محدودیت و پایین بودن کیفیت تصاویر گرفته شده توسط عینک‌های هوشمند است. لنزها می‌توانند تجربه‌ی بهتری از واقعیت مجازی را برای کاربر فراهم کنند. همچنین به علت قرار داشتن لنز روی چشم کاربر، حریم خصوصی وی به صورت کامل حفظ خواهد شد.

شرکت سامسونگ طرح لنزهای هوشمند را در سال 2014 به ثبت رسانده است؛ اما تا این لحظه لنز موردنظر به مرحله‌ی تولید انبوه وارد نشده و زمان انتشار آن نیز مشخص نیست.

با توجه به پیشرفت سریع فناوری، ممکن است در آینده‌ی نزدیک با لنزها و ابزارهای هوشمندی روبه‌رو شویم که نه تنها امکان عکاسی را فراهم می‌کنند؛ بلکه می‌توانند به‌عنوان یک تلفن هوشمند کامل، توسط کاربر به کار گرفته شوند.
منبع: سایبربان
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار