کد خبر: ۲۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 16
بسیاری از گیمرها اکنون انتظار دارند پلی استیشن 5 یا طی ماه جاری میلادی یا اوایل فصل بهار رونمایی شود. اما حتی اگر طراحی دستگاه و دوال‌شاک ۵ را ببینیم و جزییات بیشتری از ویژگی‌های کنسول منتشر شود نیز، یکی از چیزهایی که قطعاً فعلاً درباره‌اش صحبتی به میان نمی‌آید قیمت دستگاه است.
به گزارش آی تابناک : بسیاری از گیمرها اکنون انتظار دارند پلی استیشن 5 یا طی ماه جاری میلادی یا اوایل فصل بهار رونمایی شود. اما حتی اگر طراحی دستگاه و دوال‌شاک ۵ را ببینیم و جزییات بیشتری از ویژگی‌های کنسول منتشر شود نیز، یکی از چیزهایی که قطعاً فعلاً درباره‌اش صحبتی به میان نمی‌آید قیمت دستگاه است.

هیروکی توتوکی، مدیر ارشد مالی سونی اخیرا در یک جلسه با سهام‌داران نظراتی را مطرح کرده که تنها برداشتی که می‌توان از آن داشت اینست: سونی می‌خواهد تا رونمایی از قیمت ایکس باکس سری ایکس صبر کند تا بعد از ردموندی‌ها، قیمتی برابر یا پایین‌تر از آن برای کنسول خود در نظر بگیرد. سخنان توتوکی به این شرح بود:

در این برهه از زمان، صحبت کردن درباره هرچیزی که به قیمت‌گذاری مرتبط باشد دشوار است. بسته به سطح قیمت، باید تبلیغاتی که می‌خواهیم به کار بگیریم را مشخص کنیم و اینکه چقدر حاضر به پرداخت هزینه برایش هستیم.

دقیقاً مطمئن نیستیم که او درباره چه چیزی صحبت می‌کند، اما منطقی است که سونی بخواهد صبر کند و توپ را در زمین مایکروسافت بیندازد. هرچه نباشد بزرگ‌ترین مزیتی که پلی استیشن 4 سونی در سال ۲۰۱۳ نسبت به ایکس باکس وان داشت، قیمت ۱۰۰ دلار ارزان‌ترش بود و سونی بدون هیچ تردید دوست دارد همان شرایط را تکرار کند. اگر امکانش باشد.

علی‌رغم تورم، علی‌رغم افزایش هزینه این کنسول‌های شدیدا قدرتمند، دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 یقینا قیمتی بین ۴۰۰ الی ۶۰۰ دلار خواهند داشت. نه بیشتر و نه کمتر. اما کدام کنسول چه قیمتی دارد؟ این سوالی پیچیده است و باید هر قیمت را برای هر کنسول به شکلی دقیق‌تر موشکافی کرد.

ایکس باکس سری ایکس با قیمت ۶۰۰ دلار – مایکروسافت ممکن است بیخیال همه‌چیز شود و با این قیمت‌گذاری بگوید این قدرتمندترین کنسولی است که در تاریخ بازی‌های ویدیویی ساخته شده و اگر نمی‌خواهید چنین رقمی بابتش پول بدهید، می‌توانید برای مدتی بازی‌های سری ایکس را روی ایکس باکس وان تجربه کنید. با این حال، همه عرضه فاجعه‌بار پلی استیشن 3 با قیمت ۶۰۰ دلار را به یاد دارند و تصورش سخت است مایکروسافت همان مسیر را در پیش بگیرد.

ایکس باکس سری ایکس با قیمت ۵۰۰ دلار – این قیمت با درنظرگیری قدرت پردازشی سری ایکس منطقی‌تر به نظر می‌رسد. احتمالا مایکروسافت کماکان به ازای فروش هر کنسول ضرر کند و ضمنا ایکس باکس وان هم هنگام عرضه ضعیفش ۵۰۰ دلار قیمت داشت. اما وقتی مشخصات را مد نظر قرار دهیم، این قیمتی بسیار معقولانه خواهد بود.

ایکس باکس سری ایکس با قیمت ۴۰۰ دلار – مایکروسافت با تمام ثروت میلیارد دلاری‌اش می‌تواند ضرر سنگین روی هر کنسول را متحمل شده و جای پایش را در تقابل با سونی محکم کند. اما احتمالا ضرر روی هر کنسول بسیار سنگین‌تر از چیزی باشد که مایکروسافت به راحتی بپذیرتش.

طرح کاملا مفهومی از پلی استیشن 5 – سونی هنوز از طراحی رسمی کنسول رونمایی نکرده

پلی استیشن 5 با قیمت ۶۰۰ دلار – به هیچ وجه احتمال وقوع چنین اتفاقی وجود ندارد. سونی قبلا هم گفته که حاضر به فدا کردن سخت‌افزار برای دستیابی به قیمت پایین‌تر است و بنابراین هیچ احتمالی وجود ندارد که دوباره به دوران پلی استیشن 3 بازگردیم.

پلی استیشن 5 با قیمت ۵۰۰ دلار – این رقمی است که کاملا محتمل به نظر می‌رسد، خصوصا اگر مایکروسافت دست پیش را گرفته و قیمت ۵۰۰ دلار را برای کنسولش برگزیند. در این صورت اگرچه سونی هیچ مزیتی در قیمت‌گذاری نخواهد داشت. اما با جامعه وسیع طرفدارانی که در نسل‌های قبلی شکل گرفته، بسیاری از مردم خودبه‌خود به سراغ پلی استیشن 5 خواهند رفت و هزینه ۵۰۰ دلاری مانعی برای آن‌ها نخواهد بود.

پلی استیشن 5 با قیمت ۴۰۰ دلار – اینجاست که می‌رسیم به محتمل‌ترین سناریو: اینکه سری ایکس ۵۰۰ دلار قیمت‌گذاری شود و پلی استیشن 5 با قیمت‌گذاری ۴۰۰ دلاری،‌ پیروزی نسل قبل را تکرار کند. این بار اما قیمت بالاترِ ایکس باکس سری ایکس به خاطر قدرت پردازشی خالص خواهد بود و دیگر ۱۰۰ دلار اضافه بابت دستگاه بی‌مصرفی مثل کینکت نخواهید داد. اگر این اتفاق بیفتد، سونی با کمال میل به دنبال عرضه کنسولی ارزان‌تر خواهد بود.





منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار