تاریخ انتشار: ۱۷:۵۹ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 April 09
نتایج یک نظرسنجی انجام شده در مورد دارک‌وب، نشان می‌دهد 71 درصد مردم خواهان توقف فعالیت دارک‌ وب شدند.
بر اساس یک نظرسنجی انجام شده توسط شرکت تحقیقانی جهان ایپسوس فرانسه (Ipsos)، 71 درصد مردم خواهان جلوگیری از فعالیت دارک‌ وب شدند.

این شرکت اعلام کرد، مرورگرهای رایجی که کاربران از آن‌ها استفاده می‌کنند، توانایی ورود به دارک‌ وب را ندارند و بسیاری از کاربران اینترنت برای ورود به این فضا، ابتدا باید آموزش ببینند.

در تحقیقات انجام شده، دو شرکت‌های اینتلیاگ1 (Intelliagg) و دارکسام2 (Darksun) تصمیم به تهیه‌ی نقشه‌ای از وب‌گاه‌ها و فعالیت‌های غیرقانونی موجود در آن تهیه کنند. این دو شرکت با استفاده از داده‌کاوی و اسکریپت‌های خودکار، تمام وبگاه‌های قابل‌دسترسی را یافته و دسته‌بندی کردند. تعداد وب‌گاه‌های پیداشده با پسوند «.onion» بعد از پایان کار، 29.532 عدد بود.
نکته‌ی قابل‌توجه در مورد این 30 هزار وب‌گاه، از دسترس خارج شدن 54 درصد از آن‌ها، در زمان دسته‌بندی آن‌ها بود. بیشتر این وب‌گاه‌ها برای ارائه‌دهنده خدمات موقت، گروه‌های جرایم سایبری و سرورهای فرماندهی و کنترل (C&C) بودند.
همچنین 76 درصد وب‌گاه‌های دارک‌ وب به زبان انگلیسی، 4 درصد به زمان آلمانی و 3.7 درصد به زبان چینی ایجاد شده است.
نتایج نشان می‌دهد 52 درصد این وبگاه‌های دارای محتوای قانونی هستند، در حالی که تنها 47 درصد آن‌ها تحت قوانین آمریکا و انگلیس فعالیت می‌کنند. محققان به علت احتمال خطا در نتایج به دست آمده، تصمیم به بررسی دستی 1000 وبگاه گرفتند و متوجه شدند 68 درصد محتوای وب‌گاه‌های «.onion» دارای محتوای غیرقانونی هستند.  نمودار دسته‌بندی فعالیت‌های دارک‌ وب در تصویر زیر قابل‌ مشاهده است.

 

_____________________________

1- شرکت انگلیسی اینتلیاگ، تهدیدات سایبری علیه شرکت‌ها را شناسایی کرده و به آن‌ها گزارش می‌دهد.
2- شرکت آمریکایی دارکسام، شرکت‌های فعال در دارک‌نت را جستجو و دسته‌بندی می‌کند.

منبع: سایبربان

منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار