تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 April 09
استفاده از نمایشگرهای لمسی برای تایپ کردن متون کوتاه کاربردی و لذت بخش است اما زمانی که نوبت به نوشتن متن‌های طولانی همچون ایمیل یا مقاله برسد، حس خوشایند استفاده از نمایشگرهای لمسی به تجربه‌ای خسته کننده تبدیل می شود و کاربر ترجیح می‌دهد از کیبوردهای فیزیکی متدوال و سنتی استفاده کند.
حس نه چندان مطلوب استفاده از کیبوردهای تاچ برای تایپ متون طولانی شرکت‌هایی همچون مایکروسافت و اپل را ترغیب کرده است تا تبلت‌های بزرگی همچون سرفیس و سری آیپد پرو را که قابلیت جایگزین شدن به جای لپ تاپ‌ها را دارند به کیبوردهای فیزیکی مجهز کنند.

 در هر حال میل به پیشرفت مداوم این بار شرکت اپل را به این فکر انداخته است تا کیبورد محصولات پیشرفته آتی خود را به فناوری‌های تاچ اسکرین مجهز کند. پتنت جدیدی که توسط اپل به ثبت رسیده است نشان می‌دهد که اپل به دنبال تولید یک لپ تاپ یا کیبورد تاچ اسکرین است. اما تفاوت این کیبورد با سایر تاچ اسکرین های معمولی این است که اپل قصد دارد آن را به قابلیت‌هایی مشابه با فورس تاچ مجهز کند.

 در این پتنت آمده است که محصول جدید اپل دارای یک ساختار ورودی حساس به فشار برای یک دستگاه الکترونیکی خواهد بود. در حالت کلی به جای تایپ کردن روی یک سطح شیشه‌ای صاف، این کیبورد می‌تواند فشار و مکان قرار گرفتن انگشتان کاربر را شناسایی کرده و حین نوشتن مبتنی بر نوع لمس، واکنش نشان دهد.

 یکی از مهم ترین مزایای یک کیبورد این چنینی سازگار بودن و قابلیت سفارشی سازی آن است. به این معنی که در زمان استفاده از یک برنامه همچون فوتوشاپ کاربر می‌تواند این کیبورد را با کلیدهای میانبر برای دستورهای فوتوشاپ جایگزین کند و این کیبورد حین استفاده در برنامه‌های صفحه گسترده کلید‌های عدد را در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

 در هر حال نباید فراموش کنیم که این طرح تنها یک پتنت است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که اپل آن را به یک محصول واقعی تبدیل خواهد کرد یا نه.
منبع: تک شات
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار