کد خبر: ۲۸۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 06
وضعیت بازار پردازنده‌ها از چه قرار است؟ در این مطلب به سراغ آخرین گزارش موسسه Mercury Research در زمینه سهم AMD و Intel از بازار پردازنده‌های x86 خواهیم رفت.
به گزارش آی تابناک : وضعیت بازار پردازنده‌ها از چه قرار است؟ در این مطلب به سراغ آخرین گزارش موسسه Mercury Research در زمینه سهم AMD و Intel از بازار پردازنده‌های x86 خواهیم رفت. به نظر شما با وجود معرفی CPUهای جدید از سوی AMD و Intel در ماه‌های اخیر، کدام شرکت سهم بیشتری در فروش پردازنده‌ها داشته است؟

موسسه Mercury Research به تازگی گزارشی از سهم AMD در بازار پردازنده‌ها را منتشر کرده است که این گزارش شامل پردازنده‌های سرور، لپ تاپ و دسکتاپ هستند. از آنجایی که بخش اعظم پردازنده‌های x86 تولید شده در جهان مربوط به دو برند Intel و AMD است، این گزارش می‌تواند نشان دهنده سهم هر یک از این دو سازنده، از بازار CPUهای x86 باشد.

موسسه MR اعلام کرده است که بخش اعظم نتایج این گزارش را با همکاری روابط عمومی AMD تهیه کرده است. طبق این گزارش که مربوط به 4 ماهه پایانی سال 2019 است، این شرکت همچنان در چند بخش کلیدی از پردازنده‌های x86 در حال رشد است. به رغم فروش بالای پردازنده‌های Ryzen 3000 در ماه‌های اولیه معرفی، فروش آنها در سه ماهه پایانی سال 2019 رشد جالب توجهی را نشان نمی‌دهد. یکی از دلایل این مسئله گذر از کریسمس و خریدهایی است که تا کنون صورت گرفته است.

3500X-04.jpg

در بخش سرور نیز عملکرد AMD در سه ماهه پایانی سال 2019 چندان درخشان نبوده و رشدی متوسط را به ثبت رسانده است. شرکت AMD در حال حاضر 15.5 درصد از سهم بازار پردازنده‌های x86 را در اختیار دارد. این میزان بدون در نظر گرفتن پردازنده‌های IoT است. در نتیجه Intel همچنان بیشترین سهم بازار را در اختیار دارد. رشد سالانه AMD در این زمینه 3.2 درصد است که رقم بالایی بوده و بخشی از آن را مدیون فروش پردازنده‌های EPYC و Ryzen 2000/3000 است.

در بخش سرور، AMD چیزی در حدود 4.5 درصد از بازار پردازنده‌های کلاس سرور را با پردازنده‌های EPYC در اختیار دارد. فروش پردازنده‌های سرور این شرکت در سه ماهه پایانی سال 2019 برابر با 0.2 درصد بوده و رشد آن در مقایسه با سال گذشته میلادی، 1.4 درصد است. اگر چه اینتل بازار پردازنده‌های مصرفی دسکتاپ را در دو سال گذشته چندان جدی نگرفته است، اما در بخش سرور به شدت به رقابت پایبند است. در نتیجه می‌توان گفت که AMD در این بخش با یک رقیب جدی روبرو است.

average-selling-price_amd-vs-intel.png

در حوزه لپ تاپ، فروش Intel همچنان بالاتر از AMD بوده و این شرکت با پردازنده‌های Ice Lake و Comet Lake، در تلاش برای حفظ این رتبه است. در حوزه پردازنده‌های دسکتاپ میانی (MSDT) نیز AMD همچنان موفق به برتری خود، در اکثر کشورها شده است. طبق آخرین پیش‌بینی‌ها، در صورتی که AMD قادر به ادامه این روند باشد، می‌تواند تا پایان سال 2020 چیزی در حدود 20 درصد از کل بازار پردازنده‌های x86 را در اختیار خود گیرد. می دانیم که سال 2020 برای شرکت‌های سخت افزاری، سالی مملو از محصولات جدید است. آیا اینتل می‌تواند همچنان بزرگ‌ترین فروشنده پردازنده در جهان باقی بماند؟




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار