کد خبر: ۲۸۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 05
وزیر ارتباطات شب گذشته در نشست با نخبگان، دانشگاهیان و فعالان حوزه فاوای خراسان جنوبی، به اظهار نظر درباره موضوع‌های مختلف پرداخت که فیلترینگ و قطع اینترنت جزء مهم‌ترین آنها بود. محمدجواد آذری جهرمی مدعی شد دولت برنامه‌ای تحت عنوان قطع اینترنت ندارد.
به گزارش آی تابناک  : وزیر ارتباطات شب گذشته در نشست با نخبگان، دانشگاهیان و فعالان حوزه فاوای خراسان جنوبی، به اظهار نظر درباره موضوع‌های مختلف پرداخت که فیلترینگ و قطع اینترنت جزء مهم‌ترین آنها بود. محمدجواد آذری جهرمی مدعی شد دولت برنامه‌ای تحت عنوان قطع اینترنت ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تبدیل شدن به تولیدکننده محتوا باعث به وجود آمدن چالش‌هایی در این زمینه شده، افزود: قطعی اینترنت در آبان ماه اثرات منفی بسیار سنگینی در بخش ما داشت.

آذری جهرمی  اثرات منفی قطع اینترنت در آبان ماه بر امید جامعه را پنهان نکرد اما گفت: در شرایط حساس آن زمان کشور، تصمیم دستگاه‌ها بر این اتفاق بود.

وی افزود: دولت برنامه‌ای تحت عنوان قطع اینترنت ندارد و نه پیش می‌رود چراکه اگر قرار بود قطع شود به فکر توسعه آن نبود.

وزیر ارتباطات اینترنت با اکسیژن خواندن اینترنت برای مردم، بیان کرد: سیاست لیست سفید و قطع اینترنت در کشور دنبال نمی‌شود و دولت، مجلس و حتی شورای عالی فضای مجازی هرگز به دنبال آن نبوده‌اند.

وی تصریح کرد: قطعی اینترنت اتفاق تلخی بود، اما باید آن را تبدیل به اندوخته کنیم که اگر دوباره این نوع تصمیمات گرفته شود هزینه‌های آن نیز دیده شود.

علی رغم اظهارات یاد شده جهرمی، این سؤال مطرح است اگر دوباره مقامات بالاتر تصمیم به قطع اینترنت بگیرند، آیا وزیر ارتباطات بازهم خود را ملزم به تبعیت بی چون و چرا از آن می‌داند؟

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت دوازدهم، به خاطر آنچه که نقش موثر در قطع اینترنت در آبان گذشته عنوان شده، در لیست سیاه وزارت خزانه داری آمریکا قرار دارد و جزء مقامات تحریم شده است.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار