کد خبر: ۲۸۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۶ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 05
هیچ طراح و گرافیستی نیست که گذرش به وبسایت شاتراستوک نیفتاده باشد. حتی اگر طراح نباشید هم می‌دانید که شاتراستوک، بزرگترین آرشیو اینترنتی عکس و طرح‌های گرافیکی است که با در بر گرفتن بیش از 161 میلیون تصویر میلیون‌ها گرافیست در سراسر دنیا را برای اجرای پروژه‌هایشان تغذیه می‌کند.
به گزارش آی تابناک : هیچ طراح و گرافیستی نیست که گذرش به وبسایت شاتراستوک نیفتاده باشد. حتی اگر طراح نباشید هم می‌دانید که شاتراستوک، بزرگترین آرشیو اینترنتی عکس و طرح‌های گرافیکی است که با در بر گرفتن بیش از 161 میلیون تصویر میلیون‌ها گرافیست در سراسر دنیا را برای اجرای پروژه‌هایشان تغذیه می‌کند.

نیازی به گفتن نیست که به عنوان یک طراح، تمام متریال لازم برای طراحی‌تان را می‌توانید از همین شاتراستوک پیدا کنید. اما اینجا یک مشکل وجود دارد: هزینه استفاده از سرویسی مثل شاتراستوک نسبتا بالاست، خصوصا اگر در ایران زندگی کنید.

به همین خاطر اگر توانایی استفاده از خود وبسایت را ندارید، شاید بهتر باشد که به دنبال جایگزین شاتراستوک باشید که خوشبختانه این روزها تعدادشان کم نیست. در این مقاله هفت جایگزین شاتراستوک برای دانلود عکس استوک را به شما معرفی می‌کنیم که هم رایگانند و هم می‌توانند از جهاتی با آن رقابت کنند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

Unsplash

عکس استوک

با داشتن 200 هزار تصویر استوک، Unsplash ابدا از نظر وسعت آرشیو با شاتراستوک قابل مقایسه نیست اما به آن بدی‌ها هم نیست که فکرش را می‌کنید. تصاویر Unsplash کیفیت بسیار خوبی دارند و با توجه به رایگان بودن، تنوع قابل قبولی را از آن‌ها شاهد هستید.

یک نکته خوب در مورد Unsplash، جامعه کاربرانش هستند که همواره در حال آپلود تصاویر جدید و گسترش آرشیو این وبسایت‌اند و در حال حاضر تعداد این اعضا به بیش از چهل هزار نفر می‌رسد. بنابراین به مرور زمان می‌توانید انتظار بهبودش را داشته باشید.

تصاویر Unsplash کاملا رایگان بوده و لایسنس تجاری ندارند. بنابراین با خیال راحت از کپی رایت می‌توانید از آن‌ها که عمدتا با رزولوشن‌های بسیار بالا هستند، در طرح‌ها و پروژه‌های گرافیکی‌تان استفاده کنید.

Foodies Feed

عکس استوک

آشپزی و مهم‌تر از آن، کسب درآمد از آشپزی و آموزش این حرفه این روزها به دغدغه مهم بعضی فعالان مجازی تبدیل شده و طبیعی است که در این مسیر نیاز به تصاویر با کیفیت و زیبا، بیشتر از همیشه احساس می‌شود. به همین خاطر بعضی وبسایت‌ها به طور تخصصی روی تأمین تصاویر حوزه آشپزی متمرکز شده‌اند که Foodies Feed یکی از آن‌هاست.

Foodies Feed آرشیوی فوق‌العاده زیبا و اشتهابرانگیز از تصاویر آشپزی گردآوری کرده که رایگان و بسیار با کیفیت‌ اند. متأسفانه تعداد این تصاویر زیاد نیست، اما تفکیک‌بندی خوبی بین‌شان صورت گرفته و با فیلترهای جستجوی وبسایت می‌توانید سریع‌تر از سرچ در گوگل به نتیجه دلخواهتان برسید.

یک نکته خوب در مورد Foodies Feed، استفاده از هشتگ‌هاست که هم ترندهای آشپزی را برایتان نمایان می‌کند و هم باعث می‌شود به نتایج مرتبط و نزدیک به هم بیشتری برسید.

Picography

عکس استوک

Picography شبحی از شاتراستوک به حساب می‌آید؛ آرشیوی منظم و مرتب از تصاویر استوک که با استفاده از هشتگ به خوبی تفکیک شده‌اند. با ورود به این سایت، با یک فیلد جستجو برای تصاویر رایگان مواجه می‌شوید. زیر همین قسمت، جستجوهای محبوب کاربران ردیف شده و در انتهای صفحه هم می‌توانید به هشتگ‌های مهم و پرنتیجه وبسایت دسترسی داشته باشید.

تصاویر پیکوگرافی هم مثل سایر وبسایت‌های این فهرست رایگان و با کیفیت هستند، اما مشکل مشترک تمامی وبسایت‌ها (که همان محدودیت آرشیو است) را در این مجموعه هم می‌بینید. با این وجود، اگر در سایت‌های دیگر به نتیجه مد نظرتان نرسیدید شاید بد نباشد استفاده از پیکوگرافی را هم مد نظر داشته باشید.

Foter

عکس استوک

اگر بخواهیم از بین گزینه‌های پیشنهادی این مقاله، صرفا یکی را به عنوان رقیبی پایاپای شاتراستوک معرفی کنیم، آن گزینه چیزی نیست جز Foter. آرشیو عظیم این وبسایت بیش از 335 میلیون تصویر استوک رایگان را شامل می‌شود که از نظر تنوع، بی‌نظیرند.

حتی شاید اغراق نباشد اگر بگوییم که تنوع بیشتری نسبت به شاتراستوک در آن می‌بینید. با این وجود، همچنان شاتراستوک از نظر کیفیت تصاویر حرف اول را می‌زند، شاید به همین خاطر بوده که Foter با این آرشیو بزرگ هنوز نتوانسته خودش را به شاتراستوک نزدیک کند.

کلیه تصاویر Foter رایگان هستند، اما در صورت استفاده از بعضی تصاویر باید به عکاس آن تصویر اعتبار بدهید که تا حدی دردسرهای خاص خودش را دارد. با تمام این توصیفات اما باز هم می‌توان Foter را یک جایگزین شاتراستوک بسیار خوب به حساب آورد.

Pexels

عکس استوک

سایت Pexels چیزی قریب به 30 هزار تصویر استوک در اختیارتان قرار می‌دهد. خیلی زیاد نیست، اما همه این تصاویر استفاده اختصاصی دارند. تمرکز وبسایت Pexels بیش از هر چیز روی تصاویر محیط باز بوده و به همین خاطر تصاویر مرتبط با طبیعت، مناظر، ساختمان‌ها، سواحل و عکس‌های جوامع انسانی را بیشتر در آن می‌بینید.

اما یک نکته‌ باید در مورد Pexels بدانید، آن هم اینکه تصاویرش دارای لایسنس CCo هستند، به این معنا که هم برای مقاصد تجاری و هم مقاصد شخصی می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید بدون آنکه ریالی به عکاسان پرداخت کرده باشید.

با در نظر قرار دادن این مزیت اگر نیازمند تصاویر محیط باز هستید، حتما سری به این وبسایت بزنید.

Pixabay

عکس استوک

بعد از شاتراستوک و هم‌ردیف با وبسایت Foter، وبسایت Pixabay را داریم که بیش از 1.1 میلیون تصویر استوک رایگان را در بر می‌گیرد و به عقیده بسیاری، یکی از برترین وبسایت‌های دانلود تصاویر استوک به حساب می‌آید.

تمامی تصاویر پیکسا بِی درست مثل Pexels، دارای لایسنس CCo هستند و می‌توان از آن‌ها هم برای مقاصد تجاری و هم شخصی بدون اخذ مجوز یا پرداخت هزینه استفاده کرد. اما مزیت بزرگ پیکسا بِی در مقایسه با Pexels این است که آرشیو آن فقط محدود به عکس نیست و ویدیو و وکتور را هم شامل می‌شود.

یک مزیت دیگر که پیکسا بِی را بالاتر از سایرین قرار می‌دهد، کیفیت عکس‌هاست که عمدتا مطلوب و در رزولوشن اچ دی به بالا هستند که مطمئنا رضایت شما را جلب خواهد کرد.






منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار