کد خبر: ۲۸۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 04
طی سال‌های اخیر، با انواعی از شایعات و گمانه‌زنی‌ها پیرامون تاریخ عرضه Grand Theft Auto VI یا همان GTA 6 همراه بوده‌ایم، ولی همچنان دقیقا معلوم نیست بلاک‌باستر بعدی راکستار گیمز چه زمانی از راه خواهد رسید و حتی کوچک‌ترین خبر رسمی هم در اختیار نداشته‌ایم.
به گزارش آی تابناک : برخی از این شایعات به سال جاری یا سال بعدی میلادی اشاره دارند، اما بر کسی پوشیده نیست که این روش راکستار نیست و آنها همچنان سخت در حال پشتیبانی GTA Online هستند و از طرفی بازی Red Dead Redemption 2 هم در سال ۲۰۱۸ منتشر شده. برخی از منابع هم به تاریخ‌هایی دورتر اشاره دارند، که در تئوری منطقی نیستند، اما مستندات خوبی آنها را یاری می‌کند.


عرضه GTA VI حتمی است، و واضح به نظر می‌رسد که برای مدت زیادی توسعه‌دهندگان راکستار مشغول کار روی آن خواهند بود. از طرفی گفته شده این استودیو به صورت همزمان مشغول توسعه چند پروژه است و این موضوع سبب می‌شود تاریخ انتشار GTA جدید تا ۲۰۲۳ هم به تعویق بیافتد. ولی عرضه در آن زمان به معنای حدود یک دهه فاصله با تاریخ عرضه GTA V است که به نوبه خودش دور از ذهن به نظر می‌رسد. در هر صورت هنوز هیچ اطلاع رسمی خاصی از تاریخ انتشار این بازی نداریم، اما بهتر است نگاهی اجمالی به تمام شایعات داشته باشیم و بسنجیم که کدام یک بیش از دیگری منطقی و محتمل است. با ویجیاتو همراه باشید.

GTA VI در سال ۲۰۲۰

تاریخ عرضه GTA VI

سال قبل شایعه‌ای منتشر شد که در آن آمده بود تاریخ عرضه GTA VI پیش از تعطیلات کریسمس سال آینده، یعنی اواخر پاییز خواهد بود؛ درست همان زمانی که کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X از راه می‌رسند. این شایعه تاکید داشت که دست‌پخت جدید راکستار انحصاری کنسول‌های نسل جدید خواهد بود و نقشه‌ای ترکیبی از Vice City و Liberty City دارد.


GTA V و Red Dead Redemption 2 مجموعا ۱۵۰ میلیون نسخه فروختند


این شایعه بارها توسط منابع مختلف و به طرق گوناگون پشتیبانی شده؛ یک گروه موسیقی به نام City Morgue چند وقت پیش در استوری اینستاگرام‌اش به موزیک یک بازی راکستار گیمز که تابستان ۲۰۲۰ منتشر می‌شود اشاره کرد، هرچند می‌توان آن را به اضافه شدن ایستگاه‌های رادیویی GTA Online هم نسبت داد. مدتی بعد یک صفحه توییتری پلی استیشن به زبان اسپانیولی از تاریخ انتشار ۲۰۲۰ برای این بازی سخن گفت و چند روز پیش هم که دیدیم یک خرده‌فروشی آنلاین استرالیایی این بازی را برای امسال لیست کرد. برخی کاربران ردیت به یک تئوری که از آپدیت کازینوی دایمند برداشت شده هم اشاره دارند.

GTA VI در سال ۲۰۲۱

تاریخ عرضه GTA VI

قابل اتکاترین شایعه مربوط به تاریخ عرضه GTA VI در سال ۲۰۲۱ از زبان «استیون اوگ» به گوشمان رسید؛ بازیگر و صداپیشه نقش «ترور» در GTA V مدت کوتاهی پیش گفت: «معمولا ساخت بازی‌های راکستار هفت تا هشت سال طول می‌کشد. دیگر خودتان محاسبه کنید». همانطور که می‌دانید GTA V در سال ۲۰۱۳، یعنی تقریبا ۷ سال پیش روانه بازار شده و به گفته اوگ، خانه پر، دیگر در سال ۲۰۲۱ نسخه بعدی از راه خواهد رسید.


مدیر راکستار توضیح می‌دهد چرا هرگز فیلم GTA ساخته نشده


یکی دیگر از اخباری که این موضوع را پشتیبانی می‌کند، شایعه‌ای بود که توسط یکی از اینسایدرهای فعال در توییتر منتشر شد. او مدعی بود نسخه بعدی این فرنچایز در تعطیلات کریسمس پیش از آغاز سال ۲۰۲۲، یعنی پاییز ۱۴۰۰ منتشر خواهد شد، و نکته جالب ماجرا هم این بود که یکی از کارمندان سابق راکستار گیمز نیز دقیقا به همین بازه زمانی اشاره کرد. این تاریخ یعنی تقریبا یک سال پس از عرضه کنسول‌های نسل نهم و هنگامی که راکستار به اندازه کافی وقت خواهد داشت تا چند پروژه همزمان را پیش ببرد.

GTA VI در سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳

تاریخ عرضه GTA VI

مهم‌ترین منبعی که به ایده انتشار GTA 6 در سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ پرداخت، «الکس گیایمو»، یکی از تحلیلگران صنعت و سرویس‌های مالی کمپانی جفریس بود. او پیش‌بینی کرد این بازی زودتر از سال مالی ۲۰۲۲ تحت نظارت شرکت Take-Two منتشر نخواهد شد. این یعنی اواسط ۲۰۲۲ تا اواسط ۲۰۲۳. خیلی فاصله زیادیست، نه؟


بازی GTA V به سرویس ایکس باکس گیم پس آمد


شاید تصور چنین تاریخ‌هایی سخت باشد و دوست داشته باشیم هر چه زودتر به این بازی دست پیدا کنیم، اما واقعا چنین موعدی برای انتشار دور از انتظار هم نیست. تصور کنید GTA VI قرار باشد تا حد قابل توجهی و در قد و قامت نسل نهم از GTA V بزرگ‌تر باشد، و این موضوع را هم می‌دانیم که همزمان چند پروژه دیگر نیز در راکستار پیش می‌رود. در سوی دیگر GTA Online به خوبی در حال پشتیبانی است و اخیرا هم به درآمد یک میلیارد دلاری رسیده؛ بنابراین سال ۲۰۲۳ آنقدرها هم دیر نیست.

GTA VI در سال ۲۰۲۴

تاریخ عرضه GTA VI

این دیگر نهایت ناامیدی است. «دن هاوسر» کارگردان مجموعه بازی‌های GTA که برای سالیان طولانی روی این فرنچایز کار کرده، حدودا یک سال پیش در گفت‌و‌گویی اذعان کرد «خوشحال هستم که GTA بعدی در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ منتشر نخواهد شد». از این جمله می‌توان برداشت‌های زیادی کرد، اما اگر احتمال انتخاب شدن ترامپ برای چهار سال دوم را هم در نظر بگیریم، یعنی GTA VI به سال ۲۰۲۴ موکول خواهد شد. یازده سال پس از نسخه قبلی! ولی کسی چه می‌داند؟

تمام این موارد به تاریخ‌های احتمالی انتشار یکی از محبوب‌ترین فرنچایزهای تاریخ صنعت گیم اشاره دارند، و بدیهی است که دوست داشته باشیم هر چه زودتر چشم‌مان به جمال نسخه بعدی روشن شود. تنها کاری که در این لحظه می‌توانیم انجام دهیم، صبر پیشه کردن است تا ببینیم بالاخره راکستار چه زمانی رسما از GTA بعدی پرده بر خواهد داشت و آیا در آینده نزدیک رونمایی و تاریخ خاصی در اختیارمان قرار خواهد داد یا خیر. تجربه نشان داده به E3 2020 هم نمی‌توان امیدوار بود، مگر آنکه راکستار سورپرایزی برایمان در نظر گرفته باشد.

نظر شما در این رابطه چیست؟ تصور می‌کنید GTA VI در چه تاریخی روانه بازار خواهد شد؟ دیدگاه‌ها و پیش‌بینی‌های خود را با ویجیاتو در میان بگذارید.


تماشا کنید: برنامه ویدیویی ویجیاتو – همه چیز در مورد GTA VI


تماشا کنید: اختصاصی ویجیاتو: معرفی برترین بازی‌های جایگزین GTA برای موبایل


تماشا کنید: چگونه به سرورهای رول پلی GTA V متصل شویم؟



منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار