کد خبر: ۲۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 03
اینتل یک برنامه گسترده با نام Intel Project Athena را در سال گذشته استارت زد. این برنامه شامل همکاری اینتل با سازندگان لپ تاپ، به منظور تولید لپ تاپ‌هایی با ویژگی‌های سطح بالا و جالب توجه، از جمله سخت افزارهای کم مصرف، باتری با طول عمر بالا و ... است. چرا پس از گذشت نزدیک به یک سال Project Athena با بی مهری روبرو شده است؟
به گزارش آی تابناک : اینتل یک برنامه گسترده با نام Intel Project Athena را در سال گذشته استارت زد. این برنامه شامل همکاری اینتل با سازندگان لپ تاپ، به منظور تولید لپ تاپ‌هایی با ویژگی‌های سطح بالا و جالب توجه، از جمله سخت افزارهای کم مصرف، باتری با طول عمر بالا و ... است. چرا پس از گذشت نزدیک به یک سال Project Athena با بی مهری روبرو شده است؟

زمانی که «اینتل» پروژه خود را در کامپیوتکس 2019 مطرح کرد، سازندگان لپ تاپ بسیاری آمادگی خود را برای همکاری با اینتل اعلام کردند. اما پس از گذشت نزدیک به یک سال از گسترده شدن Project Athena، سازندگان لپ تاپ علاقه چندانی به استفاده از نشان آن ندارند.

قرار بر این بود که Project Athena به تولید الترابوک هایی باریک، با درگاه Thunderbolt 3، باتری با طول عمر بالا و ... منتهی شود. لپ تاپ‌هایی که استانداردهای این پروژه در آنها لحاظ شده باشد، موفق به کسب نشان Athena Certified شده و می‌توانند این نشان را در بسته بندی و تبلیغات نوت بوک خود مورد استفاده قرار دهند. با این وجود شرکت‌هایی که وارد این پروژه شده‌اند، حتی با وجود سازگاری مشخصات لپ تاپ‌های تولید شده با Project Athena، از انتشار نام آن در کنار محصول خود پرهیز می‌کنند.

project-athena-03.jpg

نشان Athena Certified تأیید می‌کند که الترابوک تولید شده توسط این کمپانی‌ها از مشخصات دقیق و استاندارد Project Athena برخوردار هستند. دلایل عدم استفاده از نشان Athena Certified توسط سازندگان لپ تاپ چیست؟ لپ تاپ‌هایی نظیر Dell XPS 13 7390، Lenovo Yoga C940 یا HP Spectre x360 13 از جمله الترابوک هایی هستند که دارای تمام مشخصات مندرج در Project Athena هستند؛ با این وجود هر سه سازنده از انتشار نام Athena Certified پرهیز کرده‌اند.

به نظر می‌رسد که سازندگان لپ تاپ نگران سردرگمی خریداران، بین مدل‌های مبتنی بر Athena Certified و مدل‌های معمولی هستند. مصرف کنندگان برای اطلاع از ویژگی‌های Athena Certified نیازمند تحقیق و جستجو هستند چرا که بسیاری از کاربران، اطلاع چندانی از این پروژه و ویژگی‌های آن ندارند. به عنوان مثال، به راحتی قابل درک است که یک پردازنده نسل دهم از پردازنده نسل نهم، دارای عملکرد بهتری خواهد بود. اما درک مفاهیم Athena Certified نیازمند تحقیق و جستجو از سوی برخی کاربران و یا تبلیغات بسیار زیاد سازندگان است.

project-athena-02.jpg

برخی منابع نیز معتقد هستند که پروژه Athena با طول عمر کمتر از یک سال، همچنان نیاز به زمان و تبلیغات بیشتر دارد. آنها به جا افتادن مفهوم «الترابوک» در سال‌های اخیر اشاره کرده‌اند؛ الترابوک ها برای مبدل شدن یه یک نام تجاری-فناوری، نزدیک به دو سال از سوی تمام سازندگان تبلیغ شدند. پس به نظر می‌رسد که برای رشد این پروژه به زمان بیشتری نیاز است.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار