کد خبر: ۲۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 02
همان‌طور که در جریان هستید ویروس کشنده کرونا مدتی است که در کشور چین شیوع پیدا کرده و به همین دلیل دولت این کشور بسیاری از شهر‌ها را قرنطینه کرده است.
به گزارش آی تابناک : همان‌طور که در جریان هستید ویروس کشنده کرونا مدتی است که در کشور چین شیوع پیدا کرده و به همین دلیل دولت این کشور بسیاری از شهر‌ها را قرنطینه کرده است. این موضوع دنیای فناوری را تحت تاثیر قرار داده است زیرا کارخانه‌های بزرگ تولید کننده پنل‌های LCD در شهر ووهان چین واقع شده که به دلیل شیوع ویروس کرونا قرنطینه شده است.

حداقل پنج کارخانه بزرگ و استراتژیک تولید پنل‌های LCD برای تلویزیون و مانیتورها در یکی از شهرهای آلوده چین به نام ووهان واقع شده است که دولت چین به منظور جلوگیری از گسترش بیماری کرونا آن‌ را به شکل قرنطینه در آورده است. این موضوع تاثیر مستقیمی بر روی روند کاری صنایع این شهر داشته است و موجب به کاهش تولید پنل‌های LCD در کارخانه‌های این شهر شده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، تا به امروز ظرفیت کارخانه‌های تولید صفحه نمایش LCD در چین تا 10 درصد کاهش یافته است و انتظار می‌رود که در ماه فوریه این میزان تا 20 درصد افزایش یابد، در نتیجه این موضوع باعث افزایش قیمت پنل‌های LCD و در نهایت افزایش قیمت کالای مصرفی تولید شده با این پنل می‌شود.

به گفته تحلیلگران بازار اگر این روند ادامه پیدا کند قیمت هر پنل LCD در بازار جهانی بین 1 تا 2 دلار افزایش خواهد یافت؛ حتی ممکن است که قیمت پنل‌ها تا 5 دلار هم افزایش پیدا کند. در ابتدا ممکن است تصور کنید که 2 دلار مبلغ زیادی نیست، اما تولید کنندگان معمولاً در هر مرحله از تولید حاشیه سود اضافی را بر روی محصول اعمال می‌کنند و در نهایت قیمت فروش را بالاتر می برند.

به گفته تحلیلگران بازار، 55 درصد پنل‌های LCD مورد نیاز بازار جهانی در سال 2020 توسط چین تامین خواهد شد، در نتیجه انتشار ویروس کرونا و قرنطینه شدن شهر‌های صنعتی چین تاثیر جدی بر روی تامین نیازهای بین‌المللی خواهد داشت. متاسفانه بر اساس اطلاعات منتشر شده، کارخانه‌های تولید پنل‌های LCD در شهر ووهان چین تحت تاثیر شرایط قرنطینه قرار گرفته‌اند و تامین قطعات مورد نیاز ساخت پنل‌های LCD برای آن‌ها دشوار شده است.

از طرفی این موضوع موجب وحشت شرکت‌های بزرگ تولید کننده تلویزیون و مانیتور شده است و در همین راستا میزان خرید خود را به دو برابر افزایش داده‌اند. بدون شک این بحران موجب به افزایش قیمت تلویزیون و مانیتورها در آینده نزدیک می‌شود.





منبع : شهرسخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار