کد خبر: ۲۸۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 January 30
اگر از مشتریان اسنپ بوده‌ باشید و یا شماره تلفن شما در پایگاه اسنپ به ثبت رسیده باشد به احتمال فراوان پیامک فعالیت دوباره این نرم‌افزار در اپ استور برایتان ارسال شده و آن را دیده‌اید. این نرم‌افزار توانست برای چند روز و با حقه‌ای عجیب روی اپ استور حاضر شود ولی بالاخره اپل متوجه آن شده و نرم‌افزار مذکور را از اپ استور حذف کرد.
به گزارش آی تابناک : همانطور که می‌دانید طی چند روز گذشته خبری در سراسر کشور منتشر شد که شاید از همان ابتدا نیز می‌شد حدس زد که زیاد سرانجام خوشی نخواهد داشت. در دنیای رسانه آنقدر تبادل اطلاعات و اخبار به سرعت انجام می‌شود که شاید گزاف نباشد که بگوییم هیچ حقه و کلکی نمی‌تواند مدت زیادی کاربران را فریب دهد و به زودی دستش رو خواهد شد.

اسنپ به عنوان بزرگترین شرکت ارائه خدمات تاکسی اینترنتی کشور به دنبال حذف نرم‌افزار خود از اپ استور به فکر راهی برای بازگشت به این فروشگاه مهم اینترنتی بود که در کمال ناباوری راهی برای آن انتخاب شد که مشخص بود به زودی لو می‌رود. در این راهکار، تیم توسعه دهنده اسنپ با تغییر نام، لوگو، نام تیم توسعه دهنده و مشخصات ظاهری، نرم‌افزاری با عملکرد رادیو اینترنتی را روی اپ استور ثبت کرد و از کاربرانش خواسته بود تا این نرم‌افزار را دانلود و روی گوشی‌های خود نصب کنند.

بازتاب این حرکت عجیب و البته خلاقانه به حدی بود که رسانه‌های بزرگی مانند TheVerge نیز به پوشش آن پرداخته و وضعیت موجود را به اطلاع کلیه کاربران در سراسر دنیا رساندند. طبیعیست که در این حالت اپل نیز متوجه کلک و رودستی که خورده است شده و در صدد مقابله با آن برآید.

snappvideotogif.gif

همانطور که می‌دانید از دو سال پیش تا به امروز که ابتدا اپل به بهانه تحریم‌های وضع شده علیه ایران، نرم‌افزارهای منتسب به توسعه‌دهندگان ایرانی را از اپ استور حذف کرد، ایرانی‌ها سراغ ثبت مجوز اینترپرایز رفته و توانستند دوباره نرم‌افزارهای خود را در اختیار کاربران قرار دهند.

از آنجا که این روش نیز راهکاری دائمی نیست، دوباره اپل مجوز اینترپرایز این نرم‌افزارها را نیز حذف کرد و به همین دلیل ارائه‌دهندگان سرویس‌های ایرانی هیچ راهی پیش روی خود نمی‌دیدند به جز استفاده از وب‌اپلیکیشن‌ها و البته استفاده از استورهای داخلی که مزایا و معایب ویژه خود را دارند.

به هر حال شرکت اسنپ قصد داشت با این راهکار خلاقانه مشکل را رفع کند ولی راهکار دور زدن تحریم‌ها و رفع مشکل مجوز سازمانی، نتوانست چند روز بیشتر دوام بیاورد. به نظر راهکار دیگری برای شرکت‌ها جز مواردی که در بالا ذکر کردیم باقی نمانده است و نکته بد این ماجرا آن است که کلک اسنپ بیشتر باعث ایجاد حساسیت روی کاربران و توسعه دهندگان ایرانی خواهد شد و شاید بهتر بود شرکت اسنپ قبل از ماجراجویی به این سبک، کمی به عواقب آن می‌اندیشید.



منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار