یک دروغ خیلی ساده. برگستن از ماشین فکس خود استفاده کرد تا برگسالا را خیلی بزرگتر از آن چیزی که بود، نشان دهد. به عنوان یک شرکت توزیعکننده که میتواند برای نینتندو تنها عرضهکننده گیم اند واچ در سوئد باشد. موضوع از اساس اصلاً حس اخاذی نمیداد. به عقل برگستن هم قد نمیداد که آن یک تکه کاغذ او را کجاها خواهد برد؛ اما خب به آسانی هم از پس موانع اولیه این راه بر نیامد.
وقتی نینتندو خیالش از این بابت راحت شد که با یک فروشنده عادیِ سرسخت سوئدی سر و کله نمیزند (گرچه داشت همین کار را میکرد)، برگستن ۲۵۰ مدل اولیه گیم اند واچ را سفارش داد و نمیتوانست آنها را عوض کند. خودش میگوید:«فروختن آنها خیلی خیلی سخت بود.» بخشی از مشکل این بود که چقدر به خودی خود، یک بازی گرانقیمت است؛ آن هم در بازاری که مردم به خرید اینجور چیزها عادت ندارند. خود محصول هم مسئله بود. شاید اولین دور از گیم اند واچها، برگستن را شیفته خود کرده بود اما هیچ تضمینی نبود که بر عموم مردم سوئد هم چنین تأثیری را بگذارد.
این شاید پایان ماجرا بود تا اینکه یکی از دوستان برگستن، از تعطیلاتش در هنگکنگ بازگشته بود و به عنوان سوغاتی، یکی از این دستگاهها را آورده بود. با صفحهای عریض، زمینهای رنگی و یک تَلق طلایی شیکتر، تأثیر خیلی بهتری در برخورد اولیه میگذاشت. میگوید:« وقتی که آن بازی را دیدم… خیلی بیشتر از سری اولیها تحت تأثیر قرار گرفتم چون که خیلی بهتر به نظر میرسید.» همین کافی بود تا قانعش کند که در مسیر درستی قرار داشت: «تصمیم گرفتم که بروم ژاپن و این مسئول پاسخ به فکسهایم را ملاقات کنم.»
چیزی که در ادامه میآید، بیشتر حس یک کمدی صحنهای را میدهد تا یک داستان موفقیت تجاری: فروشنده کلهشق ما، برگستن، هماهنگ کرد تا هم با مسئول دفتر صادرات نینتندو در توکیو ملاقاتی داشته باشد و هم با مسئول دفتر مرکزی در کیوتو. از آنجا که هنوز پولدار نبود، «ارزانترین بلیتها» را رزرو کرد. در مجموع فقط دو روز زمان داشت تا از دو شهری که با آنها ناآشناست، دیدن کند. اگر چیزی خطا پیش میرفت، باید با انگلیسی آن را بیان میکرد؛ زبان دوم خودش و شاید زبانی که اصلاً ژاپنیها به آن حرف نمیزدند.
بعد، روز قبل از پرواز، موتور یک هواپیما به مدل «مکدانِل داگلاس دیسی-۱۰» از کار افتاد. این اتفاق به فاصله دو سال بعد از یک سانحه مرگبار هواپیمایی رخ میدهد؛ آن هواپیما هم دیسی-۱۰ بود و مشکل موتور داشت. سرتاسر جهان، تمام مدلهای دیسی-۱۰ برای یک روز حق پرواز نداشتند تا معاینه فنی بشوند. (که یک روز برای معاینه، کم به نظر میرسید.) با این اوصاف، مدل هواپیمایی که برگستن رزرو کرده بود، چه بود؟ حدس بزنید!