کد خبر: ۲۸۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 January 28
رئیس سازمان فضایی ایران گفت: یک کنسرسیوم بخش خصوصی در حال طی کردن مراحل نهایی خود برای دریافت مجوز اپراتور ماهواره مخابراتی است.
به گزارش آی تابناک : مرتضی براری در اینستاگرام نوشت: جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ورود شرکت‌های توانمند در عرصه فضایی، می تواند زمینه ساز تحولی نوین در این حوزه باشد.

وی ادامه داد: پس از تصویب و اعلام فراخوان پروانه اپراتور ماهواره مخابراتی و شکل گیری کنسرسیوم ها، خوشبختانه یک کنسرسیوم بخش خصوصی در این حوزه در حال طی کردن مراحل نهایی خود است.

براری گفت: پروانه اپراتوری ماهواره سنجش از دور و مجوز راه‌اندازی و بهره‌برداری ایستگاه زمینی دریافت داده‌های ماهواره‌ای نیز، مراحل پایانی خودش را طی می کند.

رئیس سازمان فضایی ایران خاطرنشان کرد: در همین حال دو شرکت خصوصی با تیم‌های متخصص و دارای تجربه طراحی و ساخت ماهواره، وارد حوزه منظومه های ماهواره ای سنجش از دور و اینترنت اشیا شده اند.

وی با بیان اینکه در این مدت جلسات و نشست‌های تخصصی و اجرایی بسیار خوبی برگزار شد، گفت: چنین اقداماتی کمک بزرگی به صنعتی سازی مدارهای ارتفاع پایین (۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر) و یک گام مهم برای دستیابی به مدارهای ارتفاع بالا و اکتشافات فضایی است.




منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار