مارتی استراتون (Marty Stratton)، تهیهکننده اجرایی iD Software در این باره گفت:
«خب در حقیقت ما هرگز در این باره صحبت نکردهایم. و اگر رک و پوست کنده بگویم، ما زمان زیادی را صرف Ray Tracing نکردهایم. تیم ما در اصل حدود یک سال قبل ضمن بررسی این فناوری، مقدمات آن را پیاده سازی کرد. با این حال در آن زمان ما هنوز کارهای زیادی برای انجام داشتیم که به خود بازی مربوط میشد»
به این ترتیب iD Software پشتیبانی Doom Eternal از همان روز نخست از Ray Tracing را منتفی اعلام کرده است. مطمئناً این خبر خوبی برای دارندگان پردازندههای گرافیکی RTX انویدیا نیست.
از اظهارات مارتی استراتون چنین به نظر میرسد که این زمان و منابع بوده که مانع از پیاده سازی این فناوری چشم نواز در Doom Eternal شده است. وی تاکید کرده توسعه دهندگان آنها برای بهکارگیری فناوریهای جدید بسیار مشتاق هستند و برای خود آنها دست کشیدن از پیاده سازی Ray Tracing هیچ آسان نبوده است. تهیه کننده اجرایی Doom Eternal تاکید کرده آماده شدن این بازی بالاترین اولویت آنها بوده است. مهمتر اینکه وی مدعی شده کیفیت Doom Eternal در زمان انتشار به شدت بی خلل خواهد بود.
در عین حال آقای استراتون تاکید کرده حالا تیم توسعه آنها مجدداً سرگرم بررسی فناوری Ray Tracing هستند. به این ترتیب ممکن است پس از انتشار رسمی، بالاخره یک روز شاهد اضافه شدن پشتیبانی از Ray Tracing به بازی Doom Eternal باشیم.
قرار است بازی Doom Eternal در روز 20 مارس (اول فروردین 1399) برای PC، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پلتفرم گیمینگ گوگل استادیا ارائه شود.
منبع : شهر سخت افزار