کد خبر: ۲۸۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 January 28
آنتی‌ویروس مجانی Avast Free Antivirus به لطف قدرت بالای خود، میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان دارد. البته مدت‌ها است Avast و AVG که زیر مجموعه همین کمپانی است، کاربران ایرانی را به طور کامل تحریم کرده‌اند.
به گزارش آی تابناک : آنتی‌ویروس مجانی Avast Free Antivirus به لطف قدرت بالای خود، میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان دارد. البته مدت‌ها است Avast و AVG که زیر مجموعه همین کمپانی است، کاربران ایرانی را به طور کامل تحریم کرده‌اند. در هر صورت حالا مشخص شده Avast کلیک‌های کاربران خود را به یک کمپانی بازاریابی بزرگ به نام Jumpshot می‌فروشد.

  در دنیای دیجیتال، اگر بابت استفاده از یک محصول پولی نمی‌پردازید، احتمالاً با داده‌های خود آن را جبران می‌کنید. بررسی‌های انجام شده از سوی وب سایت‌های PCMag and Motherboard نشان داده است آنتی‌ویروس مجانی Avast Free Antivirus تاریخچه وبگردی کاربران خود را به یک شرکت بازاریابی می‌فروشد. البته Avast تاکید دارد این اطلاعات شامل داده‌های خصوصی کاربران نمی‌شود اما در هر صورت نگران کننده است.

Avast تاکید کرده اطلاعات جمع آوری شده پیش از فروش، هویت زدایی می‌شود و دربرگیرنده هیچ یک از اطلاعات شخصی کاربران نیست.

Device ID: abc123x Date: 2019/12/01 Hour Minute Second: 12:03:05 Domain: Amazon.com Product: Apple iPad Pro 10.5 - 2017 Model - 256GB, Rose Gold Behavior: Add to Cart

اطلاعات جمع آوری شده توسط آنتی ویروس مجانی Avast شامل تمامی کلیک‌های کاربر و زمان بازدید با دقت میلی ثانیه می شود. البته این اطلاعات در برگیرنده نام کاربر، ایمیل یا آدرس IP کاربر نیست. مشتریان Jumpshot از طریق یک شناسه منحصر به فرد که به کاربران آنتی ویروس Avast اختصاص می‌یابد، کاربران را شناسایی می‌کنند. با این حال با حذف آنتی ویروس Avast، این شناسه نیز حذف می‌شود.

با این حال کارشناسان امنیتی مدعی شده‌اند با ترکیب همین اطلاعات هم می‌توان به هویت کاربران پی برد که می‌تواند یک تهدید برای آنها باشد. همچنین وب سایت هایی چون آمازون از طریق همین اطلاعات قادر به ردیابی کاربران هستند.

Avast در واکنش به نگرانی‌ها، جمع آوری اطلاعات از طریق افزونه مرورگر گوگل کروم را متوقف کرده است، با این حال هنوز آنتی ویروس دسکتاپ آن به این کار ادامه می‌دهد.

ما در شهرسخت افزار آنتی ویروس مجانی  Kaspersky Security Cloud — Free را پیشنهاد می کنیم.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار