کد خبر: ۲۸۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 January 25
کمپانی خودروسازی پژو نیز همانند بسیاری دیگر از تولیدکنندگان به توسعه مدل‌های الکتریکی روی آورده است با این تفاوت که به جای ساخت یک نمونه تماما الکتریکی مجزا و خاص، از مشتریان می‌خواهد ابتدا خودروی پژوی موردنظرشان را انتخاب و سپس پیشرانه متناسب با نیازشان را برگزینند.
به گزارش آی تابناک : کمپانی خودروسازی پژو نیز همانند بسیاری دیگر از تولیدکنندگان به توسعه مدل‌های الکتریکی روی آورده است با این تفاوت که به جای ساخت یک نمونه تماما الکتریکی مجزا و خاص، از مشتریان می‌خواهد ابتدا خودروی پژوی موردنظرشان را انتخاب و سپس پیشرانه متناسب با نیازشان را برگزینند.

این سخن بدین معناست که شما می‌توانید به نمایندگی شرکت مراجعه و پس از انتخاب خودروی دلخواه، نوع قوای محرکه آن را از میان گونه‌های بنزینی، دیزل، برقی یا پلاگین هیبرید انتخاب کنید؛ بعد از سوپرمینی 208، پژو 2008 دومین محصولی‌ست که چنین استراتژی را در پیش گرفته است.

پژو 2008

شرکت پژو سه گونه قوای محرکه بنزینی (1.2لیتری با توان‌های خروجی 99، 129 و 153 اسب بخار)، پیشرانه دیزل 1.5لیتری با قدرت 101اسب بخار و قوای محرکه الکتریکی با توان 136 اسب بخار- گشتاور 260 نیوتن متر-برد حرکتی 309 کیلومتر و ظرفیت باتری 50 کیلووات ساعت برای مدل E-2008 در نظر گرفته است.

میزان مصرف سوخت نسخه بنزینی 129 اسب بخاری برابر 6.5 لیتر در هر 100کیلومتر و شتاب 0-100 آن برابر 8.9 تا 9.1 ثانیه اعلام شده است. برای تمامی این مدلها چهار تیپ اکتیو، Allure، جی‌تی و جی‌تی-لاین در نظر گرفته شده است؛ همچنین نسخه GT فاقد پیشرانه دیزلی خواهد بود.

نمونه برقی دارای تفاوت‌های ظاهری از جمله: جلوپنجره همرنگ بدنه و یا لوگوی شیرنشان پژو با قابلیت تغییر رنگ از آبی به سبز است. مدل GT نیز از روکش‌های چرمی آلکانترا در فضای داخلی برخوردار شده است.

طراحی خارجی پژو 2008 نسبتا جذاب است؛ به ویژه حالت چراغ‌های دی لایت LED موسوم به دندان شیر که نواحی جانبی سپر را در بر گرفته و گرافیک داخلی چراغ‌ها عقب و جلو با حالتی شبیه به چنگال شیر، طرحی متمایز و جذاب را برای این کراس‌اور فرانسوی پدید آورده‌اند.

با ورود به فضای داخلی 2008 حتما تحت تاثیر طراحی مدرن و دلچسب کابین پژو موسوم به آی-کاکپیت قرار خواهید گرفت؛ غربیلک فرمان جمع و جور، پنل کیلومتر شمار در بالای داشبورد و آرایش پیانو مانند دکمه‌های کنسول میانی، شما را جذب خود خواهند کرد.

همانند پژو 208، مدل 2008 نیز به یک نمایشگر پشت آمپر دیجیتال با گرافیک دو‌لایه مجهز شده که تصویرپردازی سه بعدی آن، به ویژه حین مسیریابی بسیار موثر و خوشایند جلوه خواهد کرد. این نمایشگر به اندازه سایر گونه‌های مشابه قابل شخصی‌سازی نیست و در به نمایش گذاشتن بعضی از منوها کند عمل می‌کند.

نمایشگر لمسی مرکزی برآمده از قسمت میانه داشبورد زیبا و مدرن به نظر می‌رسد اما کار با آن خالی از اشکال نیست و جستجو در منوهای آن می‌تواند کمی وقت گیر باشد. قابلیت همگام سازی تلفن همراه با اپل کارپلی و اندروید اتو نیز در تمامی مدل‌ها به صورت استاندارد در نظر گرفته شده است

.صندلی های جلو راحتی بسیار بالا و در برگیرندگی عالی را به ویژه در مدل‌های GT و GT لاین به شما اهدا می‌کنند. متاسفانه از منظر ارگونومیک، آی-کاکپیت پژو به اندازه محصولات بزرگتر این خودروساز بی‌نقص عمل نکرده و زانوی رانندگان بلندقد به غربیلک فرمان نزدیک خواهد شد.

همچنین ورود به صندلی شاگرد هم نیاز به بالا آوردن بیش از حد زانو نسبت به لگن خواهد داشت. در ناحیه اطراف پدال‌های گاز و ترمز نیز فضای محدودی برای افراد بزرگ‌پا وجود دارد که می‌تواند کمی آنها را دچار دردسر سازد.

فضای پا و سر در ردیف عقب گرچه اندکی محدود است اما این محدودیت بیشتر از سایر رقبای حاضر در این کلاس خودرویی به نظر نمی‌رسد. محفظه صندوق عقب پژو 2008 نسبت به فولکس واگن تی-راک اندکی کوچکتر است (434 به 445 لیتر)؛ اما پس از خواباندن صندلی‌های ردیف دوم این مسئله حالتی برعکس پیدا کرده و پژو 2008 با 1467 لیتر در مقابل 1290لیتر، می‌تواند فضای بار بیشتری را نسبت به حریف آلمانی در اختیار شما قرار دهد.

کف محفظه بار پژو 2008 به علت سهولت قرار دادن و یا برداشتن وسایل، تخت و صاف طراحی شده است؛ در بخش زیرین آن نیز محفظه‌ای به منظور جای دادن خرت و پرت‌های کوچکتر و یا کابل شارژر باتری مدل برقی وجود دارد. طبق ادعای پژو گنجایش فضای داخلی نسخه‌های بنزینی و برقی پژو 2008 تفاوتی با یکدیگر نخواهند داشت.

نسخه برقی پژو 2008 حدود 300کیلوگرم نسبت به سایر نمونه‌ها سنگین‌تر است و شما این وزن اضافه را هنگام رانندگی با آن حس خواهید کرد. تعلیق مدل‌های مختلف پژو 2008 متناسب با وزن خودرو تطبیق داده شده و سواری با نشاط، سرزنده و درعین حال آرامش‌بخشی را از آنها شاهد هستیم.

این خودروها به طرز تعجب برانگیزی چالاک، چسبنده و پرهیجان عمل می‌کنند. تعویض دنده‌ها با گیربکس 6 سرعته  دستی حس خوشایندی دارد. نمونه 8 سرعته اتوماتیک نیز هیچگاه به سراغ ضریب دنده اشتباه نمی‌رود؛ با دقت و هوشمندی تمام و به انجام وظیفه خود مشغول است. نسخه برقی نیز چابک ( اما نه به اندازه سایر اتومبیل‌های برقی)، ساکت و متناسب عمل می‌کند.

مهمترین مسئله‌ای که پژو 2008 با آن روبروست، وجود انواع و اقسام محصولات مشابه و همکلاس این خودرو در بازارهای بین‌المللی است؛ حریفانی از فولکس واگن، رنو، سئات، اشکودا و... که راحتی و امکانات بیشتر را در ازای بهای کمتر در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. نسخه برقی E-2008 نیز در مقابل کیا ای-نیرو و یا هیوندای کنا برقی از برتری چندانD سود نمی‌برد، به جز آن که بهای آن نسبت به دو خودروی ذکر شده ارزان‌تر است؛ قیمت نسخه برقی پژو 2008 برابر 28,150 پوند است.

همچنین بهای نسخه بنزینی اکتیو مجهز به پنل کیلومتر شمار آنالوگ، نمایشگر لمسی 7 اینچی، رادیو DAB و تریم داخلی کربن برابر 21,150 پوند، بهای نسخه محبوب GT لاین با سقف مشکی، اسپویلر عقب، دوربین عقب، نمایشگر لمسی 10 اینچی و رهیاب، معادل 26,100 پوند و قیمت نسخه پرچمدار GT نیز که همراه با کروز کنترل L2، رادار نقاط کور  و سامانه کمکی نگهدارنده درمسیر همراه خواهد بود، برابر 31 هزار و 575 پوند است.

در نهایت باید گفت که گرچه مالکان پژو 2008 از بابت کیفیت ساخت، سطح تجهیزات، نوع کاراکتر، کیفیت سواری و هندلینگ خودرو ناامید نخواهند شد، اما نباید انتظار عملکردی در حد و اندازه پرچمداران حاضر در این کلاس از آن داشته باشند. همچنین لازم است شرکت پژو را به‌دلیل طرز خاص ارائه مدل الکتریکی، به عنوان یک نوع قوای محرکه و  نه یک محصول مجزا، مورد تحسین و تشویق قرار دهیم.





منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار