کد خبر: ۲۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 January 21
بر اساس تصویری که از یک بخشنامه منتسب به رئیس قوه قضاییه منتشر شده، هرگونه فعالیت در زمینه «صوت و تصویر فراگیر» صرفاً در صورت اخذ مجوز از صداوسیما مجاز است. به این ترتیب سلطه صدا و سیما بر محتواهای صوتی و تصویری به بالاترین حد خود خواهد رسید.
به گزارش آی تابناک : بر اساس تصویری که  از یک بخشنامه منتسب به رئیس قوه قضاییه منتشر شده، هرگونه فعالیت در زمینه «صوت و تصویر فراگیر» صرفاً در صورت اخذ مجوز از صداوسیما مجاز است. به این ترتیب سلطه صدا و سیما بر محتواهای صوتی و تصویری به بالاترین حد خود خواهد رسید.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، بخشنامه‌ای تازه‌ای در خصوص فعالیت در حوزه صوت و تصویر صادر کرده است. بر اساس بخشنامه مورد بحث، هرگونه فعالیت در زمینه «صوت و تصویر فراگیر» صرفاً در صورت اخذ مجوز از صداوسیما مجاز خواهد بود.

565454.jpg

متن این بخشنامه به شرح زیر است:

«باعنایت به نظریه تفسیری مورخ ۱۳۷۹/۷/۱۰ شورای نگهبان ذیل اصول ۴۴ و ۱۷۵ قانون اساسی و ابلاغیه مقام معظم رهبری مدظله العالی مورخ ۱۳۹۴/۶/۲۲ خطاب به رئیس جمهور محترم، مبنی بر اینکه مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر در فضای مجازی و نظارت بر آن منحصراّ بر عهده سازمان صدا و سیما است.

ضروری است مراجع قضایی و ستادی قوه قضاییه هرگونه استعلام درباره صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی را از حیث پروانه فعالیت، مقررات و موضوعات مرتبط از سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی به عمل آورند. بدیهی است، هر گونه فعالیت در این زمینه بدون مجوز آن سازمان غیر مجاز است.»

حال باید منتظر ماند و دید بخشنامه جدید رئیس قوه قضاییه چه تأثیری بر فضای محتوای کشور می‌گذارد.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار