کد خبر: ۲۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۲۹ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 19
یکی از سؤالات بزرگ گیمرها، شیوه آرایش حافظه‌های رم در کامپیوتر است. میزان 16 گیگابایت حافظه رم، امروزه برای بازی‌های روز در وضوح و جزئیات استاندارد کاملاً کافی بوده و حالا این سؤال پیش می‌آید: آیا 4 ماژول 4 گیگابایتی رم DDR4 برای یک سیستم بازی مناسب‌تر است تا 2 ماژول 8 گیگابایتی؟ کدام کیت را برای کامپیوتر خود خریداری کنیم؟ در این مطلب به این پرسش پاسخ خواهیم داد.
به گزارش آی تابناک : یکی از سؤالات بزرگ گیمرها، شیوه آرایش حافظه‌های رم در کامپیوتر است. میزان 16 گیگابایت حافظه رم، امروزه برای بازی‌های روز در وضوح و جزئیات استاندارد کاملاً کافی بوده و حالا این سؤال پیش می‌آید: آیا 4 ماژول 4 گیگابایتی رم DDR4 برای یک سیستم بازی مناسب‌تر است تا 2 ماژول 8 گیگابایتی؟ کدام کیت را برای کامپیوتر خود خریداری کنیم؟ در این مطلب به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

بازی‌ها نیز به مانند نرم افزارهای دیگر، در استفاده از منابع سخت افزاری رفتارهای خاص خود را دارند. ده‌ها گونه متفاوت از برنامه‌های نرم افزاری در جهان وجود دارد که بسته به نوع پردازش و کارایی، استفاده‌هایی متفاوت از منابع سخت افزاری به همراه دارند. حافظه رم (RAM) نیز یکی از حیاتی‌ترین قطعات سخت افزاری کامپیوتر به شمار می‌رود که اهمیت آن در بازی‌های کامپیوتری نیز قابل درک است.

همان طور که در ابتدای متن نیز بدان اشاره شد، 16 گیگابایت حافظه رم برای اجرای بازی‌ها در جزئیات بالا کافی به نظر می‌رسد. بازی‌های امروز با 8 تا 16 گیگابایت حافظه رم بدون مشکل اجرا شده و خوشبختانه تمامی پلتفرم‌های فعلی نیز از آرایه‌های متفاوتی از حافظه‌های رم پشتیبانی می‌کنند که دست کاربران را برای انتخاب در نوع استفاده از ماژول‌های رم باز می‌گذارد.

یکی از سؤالات مهم در زمینه خرید حافظه‌های رم DDR4 در کامپیوترهای بازی، نوع آرایش ماژول‌ها است. شما اقدام به خرید 16 گیگابایت حافظه رم می‌کنید؛ اما این مقدار با چه آرایشی بهترین عملکرد را در اختیار شما قرار می‌دهد؟ در این مطلب به سراغ مقایسه دو حالت از حافظه‌های رم می‌رویم؛ 16 گیگابایت حافظه شامل دو ماژول 8 گیگابایتی یا چهار ماژول 4 گیگابایتی. شایان ذکر است که این بررسی با رم‌هایی در فرکانس 3000 مگاهرتز صورت گرفته و تمامی بازی‌ها در وضوح FHD یا همان 1080p در جزئیات بالا هستند.

یکی از ویژگی‌های این بررسی، تست با دو پردازنده پرچمدار است؛ پردازنده نخست Core i9-9900K و پردازنده دوم نیز Ryzen 9 3900X است. در ادامه به بررسی‌های بیشتر توجه کنید.

0001-TEST-01.png

0001-TEST-02.png

0001-TEST-03.png

0001-TEST-04.png

0001-TEST-05.png

0001-TEST-06.png

0001-TEST-07.png

حال انتخاب شما کدام حالت است؟ دو ماژول 8 گیگابایتی یا چهار ماژول 4 گیگابایتی؟






منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار