کد خبر: ۲۸۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 16
پس از انتشار تیزرهای رسمی و تصاویر جاسوسی متعدد، سرانجام کمپانی جنسیس از اولین شاسی بلند خود پرده برداری کرد.
به گزارش آی تابناک : پس از انتشار تیزرهای رسمی و تصاویر جاسوسی متعدد، سرانجام کمپانی جنسیس از اولین شاسی بلند خود پرده برداری کرد. همانطور که از قبل نیز مشخص بود، این شاسی بلند لوکس GV80 نام داشته و پس از سدان های G70، G80 و G90 چهارمین محصول مزین به نشان جنسیس محسوب می شود.

شاسی بلند جنسیس GV80

جنسیس GV80 برای نخستین بار سه سال پیش و در قالب یک خودروی کانسپت در معرض دید عموم قرار گرفت. با توجه به دریافت بازخوردهای مثبت نسبت به این خودرو و استقبال عموم مشتریان از خودروهای شاسی بلند، قابل پیش بینی بود که کره ای ها روزی برای تولید آن چراغ سبز نشان دهند.

شاسی بلند جنسیس GV80

کانسپت جنسیس GV80

مقایسه تصاویر نسخه خیابانی GV80 با مدل مفهومی نشان دهد جنسیس تا حد زیادی به طراحی اصلی وفادار باقی مانده است. این شاسی بلند لوکس با جلوپنجره پنج ضلعی بسیار بزرگ که اخیرا به یکی از مشخصه های اصلی محصولات جنسیس تبدیل شده، از فواصل دور براحتی قابل شناسایی است.

شاسی بلند جنسیس GV80

در دو طرف جلوپنجره الماسی شکل، چراغ های اصلی با نوارهای دوگانه افقی جا خوش کرده اند. این چراغ ها نسبت به مدل کانسپت رشد ابعاد داشته و بزرگ تر هستند. به طور کلی باید گفت نمای جلوی GV80 به گونه ای طراحی شده که لوگوی جنسیس را در ذهن تداعی می کند.

شاسی بلند جنسیس GV80

در نمای جانبی شکاف های دوگانه موجود در گلگیر جلو، فرو رفتگی قسمت پایین درها، رینگ های بزرگ 22 اینچی و خطی که از دماغه خودرو به تا انتهای عقب امتداد پیدا کرده، از المان های شاخص هستند؛ ضمن اینکه نوار کرومی حاضر در اطراف شیشه های جانبی به بیننده می گوید که در حال نگریستن به اتومبیلی لوکس است.

شاسی بلند جنسیس GV80

چراغ های عقب جنسیس GV80 با الهام از چراغ های جلو طراحی شده و همانند آنها از دو خط موازی تشکیل یافته اند. این چراغ ها درون تو رفتگی عریضی که سرتاسر نمای عقب را فرا گرفته، قرار دارند و بین آنها حروف مربوط به نام جنسیس به چشم می خورند. اسپویلر کوچک بیرون زده از سقف و تو رفتگی زیاد جای پلاک در سپر از دیگر المان های شاخص GV80 در بخش عقب هستند.

Genesis-GV80-2021-1280-04

بسیاری از پنل های بدنه GV80 – شامل درها، کاپوت و در عقب – از آلومینیوم ساخته شده و وزن کمی دارند

طراحان جنسیس در داخل کابین GV80 نیز تمام سعی خود را کرده اند تا به مدل کانسپت وفادار باقی مانده و محیطی ساده اما لوکس فراهم کنند. داشبورد این شاسی بلند سایز متوسط طراحی مینیمالی داشته و در قسمت میانی میزبان یک نمایشگر عریض 14.5 اینچی است. این نمایشگر که کمی دور از دسترس راننده واقع شده، از طریق پنل لمسی موجود روی کنسول میانی قابل کنترل است؛ پنل مذکور توانایی تشخیص دست خط را دارا بوده و می توان با نوشتن کلمات دستوراتی را به سیستم های مختلف – مثل مسیریاب – صادر کرد.

2020-Genesis-GV80-12

مثل اکثر خودروهای روز، در جنسیس GV80 اطلاعات مورد نیاز راننده از طریق یک صفحه نمایش در اختیار وی گذاشته می شوند. در مقابل این نمایشگر، فرمان دوشاخه و زیبای GV80 قرار دارد که به گفته جنسیس با پوششی از چرم با کیفیت احاطه شده است.

2020-Genesis-GV80-10

جنسیس تاکید ویژه ای بر آرامش کابین اولین محصول شاسی بلند خود داشته و ادعا می کند به واسطه سیستم کنترل فعال صدای جاده (Road-Noise Active Noise Control)، سرنشینان GV80 سفرهای بسیار آرامی را تجربه خواهند کرد. این برند لوکس می گوید سیستم یاد شده هر لحظه در حال تحلیل صداهای مزاحم جاده بوده و با پخش فازهای منفی در عرض تنها 0.002 ثانیه، اثر آنها را خنثی می کند.

2020-Genesis-GV80-12

شاسی بلند زیرشاخه لوکس هیوندای، در حالت استاندارد از 10 ایربگ سود می برد. یکی از این ایربگ ها مابین صندلی های جلو نصب شده تا در برخوردهای جانبی از وارد شدن صدمات شدید به سر راننده یا سرنشین کناری پیشگیری شود.

سایر تجهیزات مربوط به ایمنی جنسیس GV80 عبارتند از کروز کنترل هوشمند، سیستم جلوگیری برخورد از جلو، سیستم جلوگیری برخورد از عقب، سیستم مدیریت حرکت در اتوبان، اخطار سطح هوشیاری راننده، اخطار وجود ترافیک در عقب و سیستم کمکی پیشگیری از برخورد حین پارک.

Genesis-GV80-2021-1280-06

همانند سدان های پرچمدار مرسدس بنز و آئودی، سیستم تعلیق جنسیس GV80  قابلیت تطبیق با سطح مسیر را دارد. این قابلیت به لطف سیستمی که از آن با نام "سامانه الکترونیکی کنترل تعلیق با پیش نمایش جاده" (Electronically Controlled Suspension with Road Preview) یاد می شود، میسر شده است.

هسته اصلی سیستم فوق را دوربینی که در پشت آینه داخل کابین نصب شده، تشکیل می دهد. این دوربین با آنالیز مداوم مسیر پیش رو، ناهمواری ها را تشخیص داده و سیستم تعلیق را به گونه ای تنظیم می کند که بدنه خودرو هنگام عبور از روی آنها کمترین بازی یا تکان را داشته باشد.

Genesis-GV80-2021-1280-01

آنطور که اعلام شده جنسیس GV80 در ابتدا با یک موتور 3 لیتری V6 توربودیزل در سرزمین مادری به فروش خواهد رسید. این موتور 274 اسب بخار قدرت و 589 نیوتن متر گشتاور تولید نموده و نیروی آن از طریق یک گیربکس 8 سرعته خودکار به سمت چرخ ها هدایت می شود.

بسته به بازار، GV80 با دو موتور بنزینی دیگر قابل انتخاب خواهد بود. مدل پایه از این شاسی بلند لوکس نیروی خود را از موتور 2.5 لیتری توربو که توانایی تولید 300 اسب بخار قدرت و 422 نیوتن متر گشتاور را دارد، دریافت خواهد کرد. موتور 3.5 لیتری V6 توربو نیز وظیفه تامین نیروی تریم های رده بالا را بر عهده خواهد داشت. طبق کاتالوگ این موتور 375 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. پیش بینی می شود با این موتور GV80 شتابی زیر 6 ثانیه داشته باشد.

Genesis-GV80-2021-1280-09

در حالت استاندارد GV80 یک شاسی بلند دیفرانسیل عقب است، اما خریداران می توانند در صورت علاقه سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ را نیز سفارش دهند. فروش این خودرو از همین ماه میلادی در کره جنوبی آغاز می شود، اما مشخص نیست که چه زمانی راهی سایر کشورها خواهد شد.

ناگفته نماند در بازارهای بین المللی جنسیس GV80 رقبای مطرح و جا افتاده ای چون ب ام و X5، مرسدس بنز GLE و آئودی Q7 را پیش روی خود دارد. درباره قیمت این خودرو حرفی به میان نیامده، ولی طبق عادت کره ای ها خرید آن نیازمند پرداخت هزینه ای کمتر از بهای رقبا خواهد بود. برای مقایسه بد نیست بدانید قیمت مدل پایه از ب ام و X5 از حدود 60 هزار دلار آغاز می شود.




منبع : دیجیاتو


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار