تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 April 06
همانطور که پیش تر در تک شات خواندید، مدتی ست که شرکت مایکروسافت در حال کار بر روی یک سری گوشی جدید موسوم به سرفیس فون است. زمزمه های وجود چنین دستگاهی از سال 2012 آغاز شده بود و اکنون گزارشات اخیر حاکی از آن است که این گوشی های کمیاب مایکروسافت در سال جاری میلادی به بازار خواهند آمد.
بلافاصله بعد از انتشار شایعات اولیه در مورد احتمال وجود گوشی در حال ساختی با نام سرفیس فون ، گزارشات دیگری مدعی شدند که عرضه سرفیس فون های مایکروسافت در اواخر سال 2016 اتفاق خواهد افتاد و احتمالاً یکی از این گوشی ها به پردازنده اسنپدراگون 820 مجهز خواهد شد.

محصولات قبلی برند سرفیس و به مخصوص مدل های گران قیمت "پرو" که همان تبلت های پیشرفته هیبریدی معروف مایکروسافت هستند، موفقیت شگفت انگیزی را برای این شرکت به ارمغان آوردند. بنابراین بعید نیست که برخی از اسمارت فون های این شرکت نیز تحت این برند پر طرفدار تولید شوند و به افزایش سهام مایکروسافت در صنعت موبایل کمک کنند.

بر اساس گزارشات اخیر، احتمالاً سه مدل مختلف از سرفیس فون ها تا سال 2017 به بازار خواهند شد. بنابراین هنوز بسیاری از جنبه های این پروژه معرفی نشده اند و به نظر می رسد که مایکروسافت برای اینکه بتواند توجه کاربران را از برند لومیا پرت کرده و آنها را به سمت سرفیس فون بکشاند، برنامه ریزی کرده است. برند لومیا برندی بود که مایکروسافت از خریداری بخش سرویس ها و دستگاه های نوکیا در سال 2013 به ارث برده بود.

گفته می شود که یکی از این سه مدل سرفیس فون با هدف عرضه به عموم مشتریان ارایه خواهد شد و دیگری روی علاقه مندان به تکنولوژی تمرکز خواهد داشت. مدل سوم نیز روی مشتریان تجاری یا شرکت ها متمرکز می شود. یک یا همه مدل های سرفیس فون به تکنولوژی قلم مایکروسافت مجهز خواهند شد اما هنوز اطلاعات دقیقی از چگونگی اجرای آن در گوشی های سرفیس فون در دست نیست.

پیش از این تصور می شد که مایکروسافت زمان زیادی را برای قوت بخشیدن به ویندوز 10 موبایل در اختیار دارد در حالی که شرکت های OEM همکار در همین مدت با دستگاه های جدید خود به میدان آمدند. اکنون انتظار می رود که مایکروسافت با تجهیز به سه اسمارت فون قابل حمل سرفیس فون و تعداد زیادی از دستگاه های جدید شرکت های همکار خود به همراه پلتفرم های موبایلی قوی تر، بتواند در بازار اسمارت فون ها قد علم کند و شور و هیجان بیشتری را نسبت به دو سال گذشته به بازار تزریق کند.
منبع: تک شات
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار