کد خبر: ۲۸۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۲۳ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 13
بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی Strategy Analytics اپل با سهم بالای ۵۰ درصدی از بازار هدفون کاملا بی سیم، کماکان بر این بازار تسلط دارد و در رتبه های بعدی هم شیائومی و سامسونگ قرار گرفته اند.
به گزارش آی تابناک : بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی Strategy Analytics اپل با سهم بالای ۵۰ درصدی از بازار هدفون کاملا بی سیم، کماکان بر این بازار تسلط دارد و در رتبه های بعدی هم شیائومی و سامسونگ قرار گرفته اند.

اپل از سال ۲۰۱۶ و با عرضه نسل اول ایرپاد به این بازار گام نهاده و از آن زمان توانسته نظر میلیون ها مشتری را در سراسر جهان به این هدفون های بی سیم جلب کند. موقعیت این شرکت چنان محکم است که ظاهرا تا چند سال دیگر هم هیچ شرکتی نمی تواند آنها را به چالش بکشد. «کن هنری»، مدیر Strategy Analytics در این باره می گوید:

ایرپاد از نظر حجم فروش و حاشیه سود حرف اول را در بازار هدفون بی سیم می زند و انتظار می رود تا اواسط دهه پیش رو نیز بازار در قبضه این شرکت بماند.

برآوردهای موسسه نشان می دهد درآمد ناشی از فروش هدفون کاملا بی سیم در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۰۰ درصد رشد داشته که ۷۱ درصد آن مستقیما به جیب کوپرتینویی ها رفته است. محققان این شرکت پیش بینی کرده اند که تا سال ۲۰۲۴ ارزش بازار مذکور به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

سهم هر یک از شرکت های شیائومی و سامسونگ به عنوان دومین و سومین عرضه کننده هدفون کاملا بی سیم به ۱۰ درصد هم نمی رسد که از اختلاف چشمگیر آنها با رتبه اول حکایت دارد. قرار گرفتن کمپانی نسبتا نوپای شیائومی در رتبه دوم مدیون یکی از محصولات آنها به نام ردمی ایرداتز است که به خاطر قیمت مقرون به صرفه مشتریان زیادی را به خود جلب کرده است. در واقع اگر سامسونگ، سونی و jbl هم چنین سیاستی را در پیش می گرفتند حالا سهمی بیشتری را از این کیک از آن خود کرده بودند.

کارشناسان بر این باورند ارائه قابلیت های بلوتوثی جدید به لطف LE Audio محبوبیت این نوع هدفون را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

 

تماشا کنید: جعبه گشایی و نگاه نزدیک دیجیاتو: اپل ایرپاد پرو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار