کد خبر: ۲۸۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۳ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 13
کمپانی کانن در آخرین روز‌های نمایشگاه CES از سیستم دوربین رباتیک برای کنترل چند دستگاه به صورت همزمان رونمایی کرد.
به گزارش آی تابناک : کمپانی کانن در آخرین روز‌های نمایشگاه CES از سیستم دوربین رباتیک برای کنترل چند دستگاه به صورت همزمان رونمایی کرد. این سیستم به درد عکاسانی می‌خورد که علاقه دارند از صحنه‌های سریع، مانند مسابقات ورزشی عکس‌برداری کنند. سیستم دوربین رباتیک CR-S700R مخصوص دوربین‌های 1D X مارک ۲ و مارک ۳ ساخته شده است.

سیستم دوربین رباتیک کانن به شما اجازه می‌دهد که دوربین‌های متعددی را به صورت هم‌زمان کنترل کرده و در جهت دلخواه خود تنظیم کنید. با وجود این که تنها می‌توان از این دستگاه برای عکس‌برداری استفاده کرد، کانن دست کاربران را برای بزرگ‌نمایی، پن، و تیلت و حتی رول کردن در فضای محدود باز گذاشته است. این کار بیشتر برای عکس‌برداری از صحنه‌های ورزشی مناسب است که معمولا از زوایای غیر معمول گرفته می‌شوند.

سیستم دوربین رباتیک CR-S700R

کانن می‌گوید عدم پشتیبانی سیستم دوربین رباتیک CR-S700R از فیلم‌برداری باعث شده است تا اندازه و وزن این سیستم بسیار کم‌تر از حالت معمول شود و همچنین سیم‌های متعدد نیز دیگر دست و پا گیر نخواهند بود. البته برای این کار باید از یک کنترلر مجزا به نام CR-G100  استفاده کنید. با این وجود استفاده از سیستم دوربین رباتیک CR-S700R محدودیت‌هایی را نیز به همراه دارد.

برای شروع همان طور که پیشتر نیز گفتیم، باید از دوربین‌های 1D X مارک ۲ یا مارک ۳ استفاده کنید. همچنین این سیستم تنها با ۶ مدل از لنز‌های سری L کانن مانند لنز ۲۴-۷۰ میلیمتر با گشودگی دیافراگم ۲.۸ یا لنز  ۱۰۰-۴۰۰ میلیمتر با گشودگی دیافراگم ۴.۵-۵.۶ سازگار است. فکر استفاده از دوربین‌های میرورلس با کیت لنز L را نیز باید از سرتان خارج کنید.

سیستم دوربین رباتیک CR-S700R اواسط ماه آینده به بازار عرضه می‌شود و کانن هنوز قیمت مشخصی برای این سیستم اعلام نکرده است. البته با توجه به سابقه قیمت‌گذاری لوازم جانبی این کمپانی ژاپنی، نباید انتظار قیمت مناسب یا حتی معقولی را داشته باشید، زیرا کانن همواره پول خوبی برای محصولاتش دریافت می‌کند.



منبع : دیجیاتو


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار