کد خبر: ۲۸۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۲۲ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 12
به گزارش آی تابناک : اوج‌گیری بیت‌کوین و رمزارزهای دیگر از چند سال گذشته بسیاری از دولت‌ها و مراکز مهم را بر این داشته که در این وادی وارد شده و فکری به حال آینده خود و مراکز تابعه در زمینه ارزهای دیجیتال داشته باشید. پس از ایران، روسیه و بسیاری از کشورهای دیگر این بار چینی‌ها در این زمینه اعلام کرده‌اند که می‌خواهند رمزارز اختصاصی خود را داشته باشند ولی تفاوت آنها این است که تنها به انتشار بیانیه اکتفا نکرده و در این زمینه به صورت عملی قدم برداشته‌اند.

چند روز پیش خبرگزاری شین‌هوا که رسانه عمومی و رسمی دولت چین است طی خبری اعلام کرد که این کشور به زودی رمز ارز اختصاصی خود را که پیش از این بارها در مورد آن صحبت شده بود رونمایی می‌کند.

این خبرگزاری به نقل از بانک مرکزی چین اعلام کرده است:

بخش زیادی از کارهای مربوط به توسعه ارز دیجیتالی این کشور تکمیل شده است و تاکنون مراحل طراحی سطح بالای ارز، فرمول بندی استانداردهای ضروری، امور تحقیق و توسعه و تست ارز دیجیتالی در بستر آزمایشی انجام شده است.

پیش‌تر نیز رسانه خبری " سای جینگ" چین اعلام کرده بود مراحل آزمایشی ارز دیجیتالی چین در مناطقی از این کشور نظیر شنژن و سوژو انجام شده است.

بانک مرکزی چین هم‌چنین اعلام کرده است که می خواهد حجم وجه نقد موجود در جامعه را محدود کند. دولت در حال حاضر اقدامات آزمایشی برای محدود ساختن عرضه ارز فیزیکی را اغاز کرده است. به گفته خبرگزاری دولتی چین، زمانی که نگرانی های مربوط به حوزه پولشویی و تامین مالی تروریسم با استفاده از ارزهای دیجیتالی رفع شود، این ارزها مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

مو چانگ چون، مدیر بخش تحقیقات ارزهای دیجیتالی در بانک مرکزی چین در یک کنفرانس در شهر سنگاپور گفت: باید اول به نگرانی‌های موجود در خصوص استفاده مجرمانه از ارزهای دیجتالی پاسخ دهیم. می‌دانیم که برای مردم استفاده از پول کاغذی محبوب‌تر است، چون فکر می کنند تراکنش‌هایشان زیر نظر دولت نخواهد بود اما در تلاشیم به مردم این اطمینان را بدهیم که می توانند با خیالی آسوده به استفاده از ارزهای دیجیتالی بپردازند.

پیش‌تر دولت چین اعلام کرده بود که احتمالا شبکه گسترده مبتنی بر فناوری بلاک‌چین در این کشور تا ماه آوریل راه اندازی خواهد شد.

در حال حاضر شرکت های بزرگ فناوری و ارتباطی چین نظیر چاینا موبیل، چاینا یونیون پی و بانک بازرگانی چین در حال همکاری با بانک مرکزی برای توسعه و عرضه ارز دیجیتالی این کشور هستند.

چین احتمالا نخستین اقتصاد بزرگ جهان خواهد بود که ارزی دیجتالی را عرضه می کند. بانک مرکزی اروپا اعلام کرده است که کار راه اندازی ارز دیجیتالی منطقه یورو در مرحله مقدماتی قرار دارد و بانک مرکزی آمریکا نیز اعلام کرده است فعلا نیازی به راه اندازی ارز دیجیتالی نمی بیند.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار