کد خبر: ۲۸۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۱۸ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 08
نمایشگاه علم و فناوری نمایشگاه CES ۲۰۲۰ به طور رسمی از سه‌شنبه افتتاح شد. این نمایشگاه تا ۱۰ ژانویه سال جاری میلادی در شهر لاس وگاس ایالات متحده آمریکا برای عموم آغاز برگزار می‌شود و میزبان شرکت‌های بزرگ و غول‌های تکنولوژی متعددی در جهان است.
به گزارش آی تابناک : نمایشگاه بین‌المللی CES در سال ۲۰۲۰ نیز مانند سال‌های گذشته، عرصه‌ای برای معرفی برترین محصولات فناوری خواهد بود. طی این خبر قصد داریم چهار نمونه از بهترین فناوری‌هایی که تاکنون از آنها رونمایی شده است را معرفی کنیم.

صندوق پست هوشمند

اخیرا شرکت کانادایی "Danby plans" موفق به صندوق پستی هوشمند شده است که از لحاظ امنیت همانند گاو صندوق است تا یک صندوق پستی. ساختار صندوق پستی که این شرکت طراحی کرده به گونه‌ای است که دست سارقان را از سرقت نامه و یا بسته‌هایی که برای افراد ارسال می‌شود کوتاه می‌کند چرا که این صندوق پستی مجهز به سیستم ضد سرقت است و تنها صاحبان آن می‌توانند با وارد کردن یک کد خاص آن را باز کنند. علاوه بر این این صندوق پست هوشمند را همچنین می‌توان از راه دور توسط یک برنامه با گوشی هوشمند نیز کنترل کرد. صندوق پستی مذکور همچنین مجهز به یک دوربین سنجش حرکتی است که تصاویر افراد هنگام تحویل بسته‌ها را ضبط می‌کند. قیمت این صندوق پست هوشمند ۳۹۹ دلار است.

آفتاب‌گیر خودرو هوشمند

شرکت "بوش" یک آفتاب‌گیر جدید برای خودرو طراحی کرده است که با اینکه با استفاده از فناوری تشخیص چهره جلوی تابش مستقیم نور خورشید را به چشمان راننده می‌گیرد، اما دید او را مسدود نمی‌کند. شرکت بوش(Bosch) موفق به طراحی آفتاب‌گیر خودرو فوق‌العاده پیشرفته شده است که هم می‌تواند جلوی تابش آفتاب به چشم راننده را بگیرد و هم مانع از دید وی نشود.

این آفتاب‌گیر موسوم به "آفتاب‌گیر مجازی"(Virtual Visor) از یک پنل ال‌سی‌دی شفاف و یک دوربین رو در روی راننده ساخته شده است که از نرم افزار تشخیص چهره و ردیابی چهره توسط هوش مصنوعی برای تعیین تابش خورشید روی چهره راننده استفاده می‌کند. این آفتاب‌گیر با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی، دید راننده را تجزیه و تحلیل می‌کند و سپس با استفاده از فناوری کریستال مایع بخشی از این آفتاب‌گیر را که نور خورشید از طریق آن به چشم راننده می‌تابد، تاریک می‌کند. در حالی که بقیه صفحه نمایش همچنان شفاف باقی می‌ماند و مانند آفتاب‌گیرهای سنتی میدان دید راننده را محدود نمی‌کند.

ربات هوشمند سرویس بهداشتی

شرکت "Charmin" اخیرا موفق به توسعه رباتی شده است که برای کاربران تجربه یک سرویس بهداشتی هوشمند را به ارمغان می‌آورد. این ربات دوچرخ "RollBot" نام دارد و می‌تواند دستمال توالت را حمل کند و هر زمان که کاربران به دستمال نیاز داشتند به آنها تحویل دهد و علاوه بر آن به دلیل حسگرهایی که دارد می‌تواند بوی بد حمام و توالت را تشخیص دهد.

قلاده سگ هوشمند

شرکت "SpotOn" اخیرا قلاده‌ای برای سگ‌ها توسعه داده که مجهز به جی.پی.اس است و به کاربران امکان می‌دهد تا اگر سگ آنها فرار کرد در هر مکانی که باشد آن را پیدا کنند. سیستم جی پی اس مذکور به گوشی هوشمند افراد متصل می‌شود و در مواقع اضطراری همانند دور شدن سگ آنها به آنها هشدار می‌دهد.



منبع : ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار