کد خبر: ۲۸۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 06
طی روزهای اخیر شایعاتی گسترده در فضای مجازی منتشر شده که مدعی شده بودند دیجی‌کالا برای ایجاد رقابت با اسنپ‌فود، بخشی از سهام چیلیوری را خریده است. حالا چیلیوری با ارسال بیانیه‌ای به شهر سخت افزار نسبت به آگاهسازی و رفع ابهامات در این زمینه اقدام نموده است.
به گزارش آی تابناک : طی روزهای اخیر شایعاتی گسترده در فضای مجازی منتشر شده که مدعی شده بودند دیجی‌کالا برای ایجاد رقابت با اسنپ‌فود، بخشی از سهام چیلیوری را خریده است. حالا چیلیوری با ارسال بیانیه‌ای به شهر سخت افزار نسبت به آگاهسازی و رفع ابهامات در این زمینه اقدام نموده است.

این روزها فعالیت کسب و کارهای استارت‌آپی در ایران از آن حالت نوپا و آماتوری در بسیاری موارد فاصله گرفته و حتی شاهد عرض اندام قدرت‌های بزرگ حوزه سرمایه‌گذاری آنلاین در آنها هستیم.

بعد از داستان انحصارگرایی اسنپ فود، شکایات چیلیوری علیه آن در شورای رقابت و در ادامه ادغام چیلیوری و ریحون، بمب خبری چهارشنبه 11 دی ساعت 11:10 صبح خبری توسط حساب توییتر موسس استارت‌آپ ESeminar منفجر شد با این مضمون که «دیجی‌کالا چیلیوری را خرید». در ادامه بسیاری از فعالان حوزه استارت‌آپی کشور این خبر را اینطور تفسیر کردند که دیجی‌کالا برای ورود به بازار جذاب سفارش آنلاین غذا این عمل را انجام داده و می‌خواهد وارد رقابت مستقیم با اسنپ‌فود شود.

این خبر در نوبه خود می‌تواند مهمترین اتفاق زمستان 98 در حوزه استارت‌آپی باشد و در صورت صحت کامل، فصلی جدید را در رقابت نامتوازنی که در این حوزه به وجود آمده ایجاد خواهد کرد.

اما همانطور که در مقدمه این مطلب گفتیم چیلیوری با انتشار بیانیه‌ای سعی در تنویر افکار عمومی در خصوص شایعات مطرح شده دارد.

chil-1.jpg

در این بیانیه آمده است که چیلیوری در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران جدیدی برای رشد کسب و کار خود است. در این زمینه مذاکراتی با دیجی‌کالا انجام شده که هنوز نهایی نشده و ادامه دارند. در انتها نیز اعلام شده که چیلیوری در این مسیر به راه خود ادامه خواهد داد و این بدان معناست که در هر صورت و با خرید هر درصدی از سهام یا سرمایه‌گذاری در چیلیوری، سرویس جدیدی ایجاد نخواهد شد و چیلیوری با همین برند و ترکیب به راه خود ادامه خواهد داد. البته طبیعی است که سرمایه‌گذاری عظیم تغییراتی در بدنه و استراتژی شرکت ایجاد کند ولی همانطور که در این بیانیه آمده فعلاً هیچ موضوعی نهایی نشده است.

به هر حال ورود شرکت‌های ثالث به این حوزه می‌تواند بازار رقابتی جذابی را ایجاد کند و مسلماً هر چه انتخاب‌های آزاد افراد بیشتر باشد، در نهایت سرویس‌ها به نفع مشتریان خواهد بود.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار