کد خبر: ۲۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۱۵ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 05
یکی از ویژگی‌های بارز گوشی‌های «شیائومی» (Xiaomi) رابط کاربری و قابلیت‌های اختصاصی MIUI است، با این حال با گوشی Mi 9T Pro، دو اپلیکیشن پیش فرض MIUI جای خود را به Phone و Messages اصلی اندروید یا همان نسخه گوگل داده‌اند.
به گزارش آی تابناک : یکی از ویژگی‌های بارز گوشی‌های «شیائومی» (Xiaomi) رابط کاربری و قابلیت‌های اختصاصی MIUI است، با این حال با گوشی Mi 9T Pro، دو اپلیکیشن پیش فرض MIUI جای خود را به Phone و Messages اصلی اندروید یا همان نسخه گوگل داده‌اند. حالا شیائومی رسماً تغییر  اپلیکیشن تلفن و پیام‌ها را با نسخه اصلی گوگل تأیید کرده است.

در صورتی که شما هم یک گوشی به روز شیائومی دارید و از ROM گلوبال یا اروپا استفاده می‌کنید، دیگر خبری از MIUI Dialer و Messaging نیست و جای خود را به ترتیب به Phone و Messages اصلی اندروید داده‌اند. شیائومی این تصمیم را در پی قوانین موجود بر سر حریم خصوصی و محدودیت‌ها در کشورهای مختلف اتخاذ کرده‌ است. به این ترتیب هر دو آنها بر پایه Google Mobile Services هستند تا نگرانی‌های احتمالی در خصوص حریم خصوصی برطرف شود.

هرچند برخلاف هواوی، بدبینی خاصی نسبت به امنیت گوشی‌های شیائومی وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد این اقدام با هدف تسهیل کار خود شیائومی باشد. کشورهای مختلف قوانین متفاوتی دارند که تبعیت از همه آنها در اپلیکیشن های MIUI Dialer و Messaging یک کار دشوار و زمان بر است. به هم دلیل شیائومی از نسخه اصلی اندروید یا گوگل استفاده می‌کند تا به آسانی قادر به فروش گوشی‌های خود در تمامی کشورها باشد.

خبر خوب اینکه این تغییر به گوشی‌هایی که پیش از Mi 9T Pro عرضه شده‌اند گسترش نمی‌یابد. یکی از معایب اپلیکیشن Phone گوگل، عدم پشتیبانی از ضبط تماس‌های صوتی است، با این حال شیائومی قول بازگشت آن را داده است.






منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار