کد خبر: ۲۸۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۱۲ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 02
در یک دهه اخیر آگاهی عمومی نسبت به مسائل مرتبط با تغییرات اقلیمی افزایشی چشمگیر داشت و به همین خاطر می توان این دوران را خوب قلمداد کرد.
به گزارش آی تابناک : در یک دهه اخیر آگاهی عمومی نسبت به مسائل مرتبط با تغییرات اقلیمی افزایشی چشمگیر داشت و به همین خاطر می توان این دوران را خوب قلمداد کرد. اما چه می شد اگر کارشناسان در کنار طرح صورت مساله پاسخ های مناسبی هم برای آنها ارائه می کردند؟ این در واقع موضوع یک جایزه جدید جهانی است که امید دارد به ایجاد تغییری بزرگ در یک دهه آتی منتهی شود.

جایزه Earthshot که با حمایت شاهزاده ویلیام و همسرش کیت میدلتون شکل گرفته تلاش دارد از «یک دهه تلاش برای بازسازی زمین» قدردانی کند. براساس دستورالعمل ارائه شده برای آن نیز از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۰ هر سال پنج جایزه به برندگان اهدا خواهد شد. این یعنی ۵۰ پاسخ احتمالی برای «بزرگ ترین مسائل دنیا» که از تغییرات اقلیمی گرفته تا آلودگی هوا را در بر می گیرند.

جایزه Earthshot

دیوید اتن برو زیست شناس معروف بریتانیایی در آنونس ویدیویی این جایزه که در اینستاگرام منتشر شد چنین گفت:

جهان ما جهان شگفتی است. این دنیا هر روز زیبایی هایش را به ما یادآوری می کند. همزمان به ما هشدار می دهد که دیگر نمی توانیم زندگی را آنطور که می شناسیم روی آن ببینیم. اما انسان قدرتی خارق العاده برای حل کردن بزرگ ترین چالش ها دارد.

ویدیو منتشر شده در اینستاگرام هم «پروژه عظیم: رویای فرود روی ماه» نام داشت. در سال ۱۹۶۱ میلادی جان اف کندی فرود روی ماه را به عنوان هدف ایالات متحده آمریکا اعلام کرد و در سال ۱۹۶۹ میلادی این رویا رنگ واقعیت به خود گرفت و در سراسر دنیا خبرساز شد. جایزه Earthshot نیز که با همین ذهنیت پایه ریزی شده و به گفته دیوید اتن برو یکی از معتبرترین جوایز زیست محیطی در تاریخ استو امید دارد که همین کار را با هدف بازسازی سیاره مجروح زمین انجام دهد.

اهدای این جایزه رسما از سال ۲۰۲۰ آغاز می شود که این تاریخ مصادف است با سال برگزاری کنوانسیون تنوع زیستی در چین و کنفرانس تغییرات اقلیمی COP26 در اسکاتلند. در فرایند توسعه این جایزه نیز بالغ بر ۶۰ سازمان و متخصص نیز مشاوره های خود را ارائه کردند. هم اکنون بنیاد سلطنتی دوک و دوشس کمبریج متولی این جایزه هستند و انتظار می رود که در سال های آتی بنیاد مستقلی مسئولیت آن را بر عهده بگیرد.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار