کد خبر: ۲۸۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۱۱ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 01
بحث حمایت از تولید داخل در سالی که بیشتر صنایع با مشکلات بسیار گسترده روبرو هستند را می‌توان یکی از مهجورترین شعارها دانست که تنها در فاز شعار و ادعا باقی مانده است. با این حال پست بانک، امروز دو قرارداد با دو شرکت بزرگ مخابراتی کشور در جهت حمایت از خرید گوشی‌های ایرانی منعقد نموده است.
به گزارش آی تابناک : بحث حمایت از تولید داخل در سالی که بیشتر صنایع با مشکلات بسیار گسترده روبرو هستند را می‌توان یکی از مهجورترین شعارها دانست که تنها در فاز شعار و ادعا باقی مانده است. با این حال پست بانک، امروز دو قرارداد با دو شرکت بزرگ مخابراتی کشور در جهت حمایت از خرید گوشی‌های ایرانی منعقد نموده است.

بنابر گزارش عصر ایران به نقل از روابط عمومی ایرانسل، پست بانک ایران که بانک تحت حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است امروز و در دو قرارداد جداگانه که با دو شرکت بزرگ مخابراتی کشور یعنی همراه اول و ایرانسل برگزار شد تفاهم‌نامه‌های در راستای «حمایت از تولید و توسعه زیست‌بوم تلفن همراه هوشمند تولید داخل» به امضا رساند.

در این مراسم که وزیر ارتباطات، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، سرپرست معاونت صنایع وزارت صمت، مدیر عامل پست بانک به همراه مدیران عامل همراه اول و ایرانسل و البته جمعی دیگر از سران و مدیران وزارت ارتباطات و این شرکت‌ها حضور داشتند قرار بر این شد که صندوقی برای حمایت از شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند ایرانی تأسیس شود.

برای مثال حجم اعتبار اولیه این صندوق 2000 میلیارد ریال خواهد بود و توسط پست بانک و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تأمین شده و با تکیه بر آن اپراتورها می‌توانند تسهیلات خرید اقساطی گوشی هوشمند ایرانی را در اختیار کاربران قرار دهند. همچنین پیش‌بینی شده با انجام حمایت‌های گسترده در این حوزه تولید گوشی هوشمند در کشور به رقم قابل توجه 2 میلیون دستگاه در سال برسد.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ICT در این مراسم اعلام کرد:

هدف ما این است که با تولید گوشی با کیفیت ایرانی که قیمت مناسبی هم داشته باشد، هم به مردمی که قدرت خرید خود را از دست داده‌اند و هم به صنعت ایرانی و هم به ایجاد اشتغال کمک کنیم.

همانطور که می‌دانید کیفیت گوشی‌ها و محصولات ارتباطی ایرانی همواره مورد انتقاد کاربران و رسانه‌ها بوده است و در همین راستا آذری جهرمی اعلام کرده که این وزارت‌خانه در صدد است تا استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای برای تولیدکنندگان از جمله لزوم شبکه مناسب توزیع و فروش، کیفیت مناسب تولید و نیز ارائه خدمات پس از فروش را وضع کرده تا محصول ایرانی در عین ارائه کیفیت بالاتر بتواند درصد اطمینان بیشتری از کاربران را به خود جلب کند.

مهدی صادقی نیارکی، سرپرست معاونت صنایع وزارت صمت نیز در جریان سخنرانی خود در این مراسم اعلام کرد که هدف‌گذاری این وزارت‌خانه آن است که صنعت مخابرات پس از صنعت خودرو به دومین حوزه فعال در زمینه تعمیق ساخت داخل برسد و علاوه بر آن وزارت صمت برنامه سالیان آینده را به نحوی تنظیم کرده تا با کاهش 10 میلیارد دلاری واردات تا پایان سال 1400 در این حوزه، حمایت گسترده‌ای از محصولات ایرانی صورت گیرد.

به هر حال مهمترین اصل در این حوزه افزایش کیفیت محصول تولیدی ایرانی است و تا زمانی که ساخت صرف و بدون هیچ دخل و تصرفی تنها با مونتاژ محصولات شرکت‌های گم‌نام چینی در کشور صورت گیرد بعید است اهداف فوق میسر شوند؛ چرا که با وجود محصولات با کیفیت موجود در بازار شانس موفقیت برای دستگاه‌های پایین‌تر از لحاظ ساخت، عرضه، قابلیت و پشتیبانی بسیار اندک و نزدیک به صفر است.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار