کد خبر: ۲۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۸ - 2019 December 30
در آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی "شورای تحقیقات اروپا"(European Research Council)، دانشگاه "آکسفورد"(Oxford) ۵۶ میلیون یورو بودجه دریافت کرد.
به گزارش آی تابناک : در آخرین اعلام بودجه "شورای تحقیقات اروپا" که در تاریخ ۱۰ دسامبر ۲۰۱۹ منتشر شده، دانشگاه آکسفورد ۵۶ میلیون یورو بودجه دریافت کرده است.    ۹ نفر از محققان این دانشگاه کمک بلاعوض دریافت کردند و بیشترین سهم از این بودجه نیز به هر موسسه‌ای در انگلستان و مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه رسید.

۳۰۱ محقق از ۲۴ کشور اروپایی به عنوان بخشی از برنامه تحقیق و نوآوری "Horizon ۲۰۲۰"  ششصد یورو دریافت کردند. این کمک هزینه‌ها برای پشتیبانی از محققان عالی در حرفه خود در نظر گرفته شده‌اند تا برنامه تحقیقاتی مستقل خود را تحکیم کنند، به خصوص پژوهشگرانی که هفت تا دوازده سال تجربه کار پس از دکترا را دارند. این محققان باید ماهیت و جاه‌طلبی علمی خود را نشان دهند.

پروژه‌های موفق در دانشگاه آکسفورد که با کمک هزینه‌های جدید تأمین می‌شوند شامل تحقیقات دکتر "امیلی فلشمن" در مورد آنزیم‌های سنجش اکسیژن گیاه و نحوه دستکاری آنها است و این تحقیق به این منظور صورت می‌گیرد که گیاهان بتوانند سیلاب‌ها را بهتر تحمل کنند.

همچنین تحقیق دیگر هم متعلق به پروفسور "سوزان آیگرین" با هدف توسعه تکنیک‌های جدید تجزیه و تحلیل داده‌ها برای یافتن سیاره‌های شبیه به زمین است.

پروفسور "پاتریک گرنت" معاون تحقیقات دانشگاه آکسفورد گفت: ما به موفقیت محققان خود در این دور اخیر از تقسیم بودجه بسیار رقابتی شورای تحقیقات اروپا، افتخار می‌کنیم. سطح پشتیبانی بودجه‌ای که از این شورا دریافت می‌کنیم با استعداد محققان ما، اعتبار قابل توجهی به دانشگاه ما می‌دهد.

"ماریا گابریل" عضو هیئت نوآوری، تحقیق، فرهنگ، آموزش و جوانان اروپا اظهار داشت: سرمایه گذاری اتحادیه اروپا در تحقیقات پیشرو، سرمایه گذاری برای آینده بشر است، به همین دلیل بسیار مهم است که ما در مورد افق بلند پروازانه اروپا و بودجه چند سال آتی برنامه "Horizon ۲۰۲۰" به توافق برسیم.

بریتانیا که به دلیل سیاست متمرکز بودن بر تعالی مؤسسات علمی و تحقیقاتی به طور سنتی بودجه زیادی از شورای تحقیقات اروپا دریافت می‌کند، در صورت عدم توافق برای ترک یا ماندن در اتحادیه اروپا، صلاحیت دریافت بودجه از اتحادیه اروپا را از دست خواهد داد.




منبع : ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار