کد خبر: ۲۸۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۸ - 2019 December 29
کنسول بازی Xbox X Series به عنوان کنسول نسل نهمی مایکروسافت معرفی شده و بیم آن می‌رود که طبق ادعای این شرکت، از PlayStation 5 قوی و بهتر باشد.
به گزارش آی تابناک : کنسول بازی Xbox X Series به عنوان کنسول نسل نهمی مایکروسافت معرفی شده و بیم آن می‌رود که طبق ادعای این شرکت، از PlayStation 5 قوی و بهتر باشد. در نتیجه این احتمال وجود دارد که «سونی» در پی ارائه ویژگی‌هایی خاص برای کنسول پلی استیشن 5 باشد. از جمله این ویژگی‌ها که پلی استیشن 5 را به کامپیوترهای PC نزدیک می‌کند، صدای فراگیر و سه بعدی است.

ویژگی «صدا» به عنوان یک قابلیت کمتر دیده شده از سوی توسعه دهندگان بازی و سخت افزار شناخته می‌شود. بسیاری از توسعه دهنده و سازندگان بازی به صدای استریو و یا شبیه ساز سه بعدی اکتفا کرده و علاقه چندانی به صدای دالبی نشان نمی‌دهند. حتی تفاوت پردازش صدا در کنسول PlayStation 4 و PlayStation 3 چندان چشم گیر نبود.

اما ظاهراً سونی در پی پایان دادن به پیشرفت لاک پشتی است. این شرکت در کنسول بازی پلی استیشن 5 از فناوری صدای فراگیر سه بعدی به شکل واقعی و نه مجازی استفاده کرده و گیمرها را در یک بازی تمام عیار غوطه‌ور می‌کند. پیش از این خبر، مدیر عامل سونی در یک کنفرانس خبری اعلام کرده بود که صدای PS5 گیمرها را غافلگیر خواهد کرد. به طور رسمی، سونی اعلام کرده بود که کنسول نسل نهم این شرکت از یک صدای فراگیر سه بعدی دیجیتالی بهره برده و از این رو می‌توان آن را شبیه به بخش صدای مادربردهای گیمینگ سطح بالا دانست.

PS5-AUDIO.png

وب سایت GamesRadar در مصاحبه‌ای با چند توسعه دهنده بازی، سعی دارد تا از زیر زبان آنها اطلاعاتی را در زمینه کنسول PlayStation 5 بیرون بکشد. همگی آنها به یک ویژگی جدید در کنسول PS5 اشاره کرده‌اند. به عنوان مثال، آقای Samuel Justice از طراحان صدای بازی‌هایی نظیر Fortnite, Half-Life: Alyx و Mortal Kombat 11 در این زمینه اطلاعاتی را ارائه کرده است.

به عقیده وی، پتانسیل بهبود کارایی صدا در توسعه سخت افزارها نادیده گرفته می‌شود؛ به عقیده وی تحقق کامل صدای سه بعدی، یک گام بزرگ در دنیای صدا بوده و منجر به یک تجربه جدید از بازی می‌شود. در نتیجه صحبت با استودیوهای توسعه دهنده بازی، پشتیبانی از صدای فراگیر سه بعدی تأیید شده و هنوز نمی‌دانیم که این قابلیت در کنسول‌های رقیب (Xbox X Series) هم اجرایی خواهد شد یا خیر. در این صورت کنسول‌های بازی یک گام دیگر در راستای رسیدن به قابلیت‌های یک مادربرد گیمینگ سطح بالا را خواهند برداشت.






منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار