کد خبر: ۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 April 04
از سال 1999 فضا نورد Tera ناسا مشغول تصویر برداری از تشعشعات حرارتی کره زمین برای وزارت اقتصاد و تجارت و صنعت ژاپن بوده است. اکنون این تصاویر کم نظیر از سطح کره زمین به شکل عمومی در اختیار همه کاربران و علاقمندان قرار گرفته است.

از سال 1999 فضا نورد
Tera ناسا مشغول تصویر برداری از تشعشعات حرارتی کره زمین برای وزارت اقتصاد و تجارت و صنعت ژاپن بوده است. اکنون این تصاویر کم نظیر از سطح کره زمین به شکل عمومی در اختیار همه کاربران و علاقمندان قرار گرفته است.

این تصاویر که تعداد آنها بالغ بر 2.95 میلیون نسخه است صحنه های خارق العاده ای را نشان میدهد. در واقع رادیومتر بازتابی و حرارتی پیشرفته این کاوشگر فضایی، به شکلی دقیق برای به دست آوردن داده های مربوط به حرارت و بازتاب های سطح زمین مورد استفاده قرار گرفته است.

بر اساس آنچه ناسا عنوان کرده کار این رادیومتر و این فضا نور رصد وضعیت یخچال های قطبی، رصد آتش فشان ها احتمالا فعال، ریخت شناسی ابرها و خواص فیزیکی آنها، بررسی تالاب ها، رصد آلودگی حرارتی و گرمایی کره زمین، رصد فرسایش صخره های مرجانی، نقشه برداری از درجه حرارت سطح خاک و زمین شناسی و تخمین و بررسی توازن گرمایشی سطح کره زمین بوده است.

بدون شک دسترسی عمومی به این نقشه ها و تصاویر میتواند تاثیر بسیار زیادی در مطالعات زمین شناسی و تغییرات آب و هوایی از یک سو و از سوی دیگر تخمین قرابت یا نزدیکی حوادث طبیعی مانند انفجارهای آتشفشانی داشته باشد. این تصاویر و داده ها از این جا قابل دسترسی و دریافت است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار