کد خبر: ۲۸۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۰۵ دی ۱۳۹۸ - 2019 December 26
بسیاری تولیدکنندگان محتوا (گرافیک، ویدئو و...)، اطلاعات چندانی از سیستم‌های سخت‌افزاری نداشته و از این رو برای خرید یک مادربرد و کامپیوتر مناسب دچار اشتباه می‌شود.
به گزارش آی تابناک : بسیاری تولیدکنندگان محتوا (گرافیک، ویدئو و...)، اطلاعات چندانی از سیستم‌های سخت‌افزاری نداشته و از این رو برای خرید یک مادربرد و کامپیوتر مناسب دچار اشتباه می‌شود.در این مطلب به سراغ مادربردهای X299X از برند «گیگابایت» رفته و ویژگی‌های آنها را برای سازندگان محتوا بررسی خواهیم کرد؛ از برجسته‌ترین قابلیت‌ها تا تأییدیه اینتل برای ویژگی‌های ایستگاه کاری.

کمپانی «اینتل» به تازگی نسل دهم از پردازنده‌های Core X خود را معرفی کرده است که به شکل مستقیم برای سیستم‌های «ایستگاه کاری» یا همان Workstation و تولید کنندگان محتوا طراحی شده است. این پردازنده‌ها به نسبت مدل‌های ساده خانگی، دارای تفاوت‌های بسیار زیادی بوده و عملکرد آنها به مراتب قوی‌تر خواهد بود. برای استفاده بهینه از تمام پتانسیل این پردازنده‌ها، نیازمند یک مادربرد خاص و استاندارد هستیم.

Gigabyte-X299X-Motherboards.jpg

افزون بر آن، مادربرد ما باید دارای ویژگی‌هایی فراتر از رساندن پردازنده‌های Core X به نهایت عملکرد باشد. قابلیت‌هایی درآمیخته با جزئیات سخت افزاری مدرن که به هیچ یک از نیازهای تولید کنندگان محتوا و موتورهای رندر «نه» نگوید. با توجه به تمام تعاریف و انتظارات یاد شده، انتخاب مادربرد مناسب برای این قشر از کاربران کمی دشوار به نظر می‌رسد؛ اما نه زمانی که به سراغ مادربردهای GIGABYTE می‌رویم.

همزمان با عرضه پردازنده‌های نسل دهم Cascade Lake-X از سوی اینتل، گیگابایت نیز مادربردهای مبتنی بر چیپست X299X را روانه بازار کرد. پرچمداران تمام عیاری از جمله X299X DESIGNARE 10G، X299 AORUS XTREME WATERFORCE و X299X AORUS MASTER که به طور کامل برای پردازش‌های سنگین، مولتی تسکینگ و رندرهای طولانی مدت طراحی شده‌اند. سیستم‌های ایستگاه کاری و تولید محتوا، تشنه‌ی توان پردازشی و سرعت هستند؛ این همان نکته‌ای است که گیگابایت به خوبی آن را درک کرده است. همچنین داشتن تأییدیه اینتل برای تولید محتوا، گواهی بر کیفیت بالای این محصولات است.

زمان خود را برای نقل و انتقال داده‌ها هدر ندهید
سری جدید مادربردهای X299X کمپانی گیگابایت به سریع‌ترین رابط‌های مدرن روز، با تأییدیه های رسمی کمپانی اینتل مجهز هستند. هر چند که بسیاری از سازندگان مادربرد از درگاه USB-C بهره می‌برند، اما این درگاه به پشتیبانی Thunderbolt 3 مجهز نبوده و در نتیجه پهنای باند آن همواره زیر 40 گیگابیت در ثانیه است. اما در مادربردهای جدید گیگابایت دو درگاه USB-C با پشتیبانی از Thunderbolt 3 تعبیه شده است که پهنای باند واقعی 40 گیگابیت در ثانیه را در اختیار شما قرار خواهند داد. این بالاترین سرعت برای نقل و انتقال اطلاعات از ذخیره سازهای خارجی و دیگر تجهیزات مبتنی بر این رابط است.

giga-x299x-02.png

با تکیه بر فناوری Daisy-Chain، کاربران می‌توانند از هر رابط USB-C جهت اتصال 6 دستگاه استفاده کرده و با پشتیبانی از خروجی گرافیکی، از آنها به عنوان یک خروجی نمایشگر نیز استفاده نمایند. بسیاری از مانیتورهای طراحی از درگاه DisplayPort 1.2 بهره برده و سازندگان محتوا و مهندسان می‌توانند با استفاده از ترمینال‌های موجود رابط USB-C واقعی، یک و یا چند خروجی DisplayPort 1.2 را در اختیار گیرند. در نتیجه می‌توانید اتصال بیش از یک مانیتور را برای کاربردهای چند وظیفه‌ای تجربه کنید.

در مادربردهای گیگابایت X299X سرعت حرف اول را می زند؛ فایل‌هایی با ظرفیت بالا و داده‌های سنگین برنامه‌های طراحی و مهندسی در کمترین زمان ممکن جا به جا می‌شوند؛ در این مادربردها به اسلات SSD M.2، متصل به گذرگاه PCI-E x4 3.0 دسترسی خواهید داشت که با یک پوشش ضد حرارت طراحی شده است. همچنین می‌توانید با استفاده از آرایش‌های RAID و VROC، و همچنین استفاده از ماژول‌های Intel OPTANE به سرعتی خیره کننده دست یابید.

مدار تغذیه‌ای قدرتمند در حد و اندازه مادربردهای کلاس سرور
مادربردهای X299X جدید شرکت گیگابایت به مدار تغذیه 16 مرحله‌ای، با کنترل کاملاً دیجیتال مجهز هستند. این مدار تغذیه که در مادربردهای سرور نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، یکی از بهترین‌های جهان برای بردهای X299X است. دستیابی به نهایت پتانسیل پردازنده‌های قدرتمند Intel Core X بدون یک مدار 16 فاز ممکن نخواهد شد. این مدار با ظرفیت عبور 70 آمپر در هر فاز، اجزای Ultra-Durable و سیستم خنک کننده نوآورانه و کم نظیر، همان چیزی است که یک کامپیوتر ایستگاه کاری به آن نیاز خواهد داشت.

giga-x299x-04.jpg

این مدار با سلف‌های کلاس سرور و خازن‌های جامد 10K Durable Black طراحی شده است که تداخل و از دست دادن سیگنال‌ها را به حداقل می‌رساند. همچنین یک مدار مجزا به شکلی مداوم از تداخل سیگنال‌ها در بخش PWM جلوگیری به عمل می‌آورد. در بخشی دیگر از مدار تغذیه، نیروی مورد نیاز 8 ماژول رم DDR4 تأمین می‌گردد. کوچک‌ترین اشتباه در این مدار می‌تواند به از دست دادن تعادل و ثبات سیستم منجر شود. اما مادربردهای X299X به سختی در برابر این موارد ایزوله شده و مدار تغذیه آنها برای کار در شرایط سخت و طولانی آمادگی کامل دارند.

شبکه‌ای به سرعت باد با بهترین تراشه‌ها
مادربرد GIGABYTE X299X DESIGNARE 10G دارای دو درگاه شبکه 10 گیگابیتی، در کنار دو درگاه Thunderbolt 3 است؛ از این رو این مادربرد تنها نمونه در جهان با ترکیب این دو ویژگی به صورت همزمان است. مادربرد X299X DESIGNARE 10G دارای کنترلر پیشرفته Intel X550-AT2 در بخش شبکه سیمی است؛ این کنترلر عمدتاً در مادربردهای سرور به چشم می‌خورد؛ اما گیگابایت به منظور رسیدن به نهایت پهنای باند در مادربردهای X299X، پای آن را به مادربردهای خانگی باز می‌کند.

giga-x299x-03.jpg

در بسیاری از برنامه‌های رندرینگ، امکان ایجاد شبکه مابین کامپیوترها به منظور استفاده از توان سخت افزاری آنها وجود دارد؛ با چنین شبکه توانمندی می‌توانید قدرت سخت افزاری سیستم خود را برای کامپیوترهای دیگر به اشتراک بگذارید. در حوزه اتصال بدون سیم به کنترلر Intel 802.11AX WiFi6 دسترسی خواهیم داشت.

تولید محتوا و ادیت های صوتی، بدون نیاز به کارت صدای مستقل
به منظور دریافت بهترین صدا، چه برای تولید محتوا و چه برای بخش مولتی مدیا، نیازی به کارت صدای مستقل ندارید؛ هر آنچه که نیاز هست، گیگابایت به مادربردهای X299X خود آورده است. از تراشه ALC 1220-VB که به دست گیگابایت بهبود یافته تا ESS 9218 SABRE DAC و تکنولوژی AMP-UP AudioTM. این سیستم صوتی به صدای Hi-Fi وفادار بوده و از استاندارد DTS:X Ultra هم پشتیبانی می‌کند.

o201910021827264454.jpg

در تمامی مادربردهای GIGABYTE X299X شاهد پشتیبانی از DTS: X می‌تواند قابلیت صدای سه بعدی و Microsoft Spatial Sound واقعی را در اختیار شما قرار داده و حتی از آن برای تولید محتوا نیز استفاده شود.

در پایان باید گفت این سری از مادربردهای گیگابایت به زودی در ایران با گارانتی آواژنگ عرضه خواهد شد.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار