کد خبر: ۲۸۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۰۵ دی ۱۳۹۸ - 2019 December 26
شرکت «اینتل» در سال 2020 اولین کارت‌های گرافیک خود را معرفی خواهد کرد؛ اما تمام جزئیات آن پشت درب‌های بسته مانده است. با نزدیک شدن به سال جدید میلادی، انتظار می‌رود که اطلاعات بیشتری از پروژه Xe منتشر شود.
به گزارش آی تابناک : شرکت «اینتل» در سال 2020 اولین کارت‌های گرافیک خود را معرفی خواهد کرد؛ اما تمام جزئیات آن پشت درب‌های بسته مانده است. با نزدیک شدن به سال جدید میلادی، انتظار می‌رود که اطلاعات بیشتری از پروژه Xe منتشر شود. به نظر می‌رسد که داده‌های جدیدی در زمینه کارت‌های گرافیک Intel منتشر شده است.

معماری Xe بخش‌های مختلفی را در بر می‌گیرد؛ از بازی تا شتاب دهنده‌های گرافیکی و سرور. به نظر می‌رسد که Intel کار را با کارت‌های گرافیک میان رده آغاز کرده و در بدو ورود به سراغ رقابت در سطوح پرچمداران نمی‌رود. لیست اقتصادی اوراسیا (ECC) بازهم حاوی مطالب جالب توجهی است که این بار منجر به لو رفتن قسمتی از داده‌های کارت‌های گرافیک آتی اینتل، موسوم به DG1 شده است.

به نظر می‌رسد که DG1 یک کد عملیاتی اینتل برای کارت‌های گرافیک باشد که به پروژه Xe باز می‌گردد. اعتقاد بر این است که گرافیک DG1 اولین گرافیک مجزا اینتل برای گیمرها است. به نظر می‌رسد که دومین کارت گرافیک DG2 نام دارد. بدون شک این عناوین، اسامی نهایی نبوده و تنها برای مشخص جایگاه تراشه‌های گرافیکی به کار می‌روند. این کارت گرافیک دارای 96 واحد Execution Unit بوده که احتمالاً منجر به حمل 768 یا 1536 هسته سایه زن می‌شود.

Intel-DG1-01.png

برخی از رسانه‌ها با تحلیل اولیه این اطلاعات بر این باور هستند که نخستین کارت گرافیک اینتل دارای توان پردازشی 2.1 الی 3 ترافلاپ در ثانیه (با حدس فرکانس 1.7 گیگاهرتزی) است. چیزی در حد و اندازه کارت گرافیک GeForce GTX 1650. با این وجود برای تخمین قدرت این کارت گرافیک هنوز بسیار زود است. در حال حاضر اینتل با تیمی کاملاً حرفه‌ای متشکل از مدیران سابق AMD و چند تن از مهندسان با سابقه خود، و حتی چند نفر از کارمندان پیشین NVIDIA به توسعه کارت‌های گرافیک مشغول است.

بر خلاف شایعات پیشین مبنی بر توقف این پروژه، به نظر می‌رسد که برنامه Intel Xe همچنان در حال پیشرفت بوده و می دانیم که ثبت محصولات در لیست اقتصادی ECC به معنی کسب تأییدیه برای ورود آنها است. در نتیجه چیزی در حدود 3 الی 6 ماه دیگر شاهد ورود اولین کارت گرافیک اینتل به بازار خواهیم بود. آیا اینتل می‌تواند در این زمینه با NVIDIA و AMD به رقابت بپردازد؟




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار