کد خبر: ۲۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۰۴ دی ۱۳۹۸ - 2019 December 25
احتمالاً ماجرای جنجالی برگزاری «رزمایش قطع اینترنت» در ایران را به خاطر دارید، حالا دولت روسیه خبر از انجام موفقیت آمیز قطع ارتباط این کشور با شبکه جهانی اینترنت داده است. این آزمایش طی چند مرحله اجرا شده است.
به گزارش آی تابناک : رزمایش قطع ارتباط با اینترنت در روسیه هفته گذشته طی چند روز و با همکاری آژانس‌های دولتی، ارائه دهندگان اینترنت و کمپانی‌های اینترنت روسی انجام شده است. دولت روسیه می‌گوید هدف از انجام این رزمایش بررسی توانایی فعالیت شبکه اینترنت ملی روسیه بدون دسترسی به سیستم DNS جهانی و اینترنت خارجی بوده است. اینترنت ملی روسیه RuNet نام دارد.

در این رزمایش ترافیک اینترنت مجدداً مسیر دهی شد که RuNet را به بزرگ‌ترین شبکه اینترانت دنیا تبدیل می‌کند. با این حال هنوز کرملین هیچ گونه جزئیات فنی از این رزمایش ارائه نکرده است. تنها چیزی که درباره رزمایش قطع اینترنت در روسیه اعلام شده، بررسی چند سناریو؛ از جمله شبیه سازی حمله سایبری از سوی یک دولت خارجی متخاصم است.

معاون وزیر توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه‌های جمعی اعلام کرده نتایج این رزمایش سال آینده به ولادیمیر پوتین ارائه می‌شود.

در روسیه یک قانون به نام حق حاکمیت اینترنت وجود دارد که به دولت این کشور امکان قطع ارتباط با شبکه جهانی را در خدمت امنیت ملی می‌دهد. برای ممکن کردن این کار آنها کلیه ارائه دهندگان اینترنت را مجبور کرده‌اند ترافیک خود را از نقاط استراتژیک تحت کنترل وزارت ارتباطات روسیه عبور بدهند. بنابراین هر زمان که دولت مردان روسیه اراده کنند، می‌توانند ارتباط با شبکه جهانی اینترنت را قطع کنند.

خرداد گذشته معاون وزیر توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه‌های جمعی روسیه در رأس هیئتی به تهران سفر کرد که اتفاقاً موضوع‌های مرتبط با قطع اینترنت در دستور کار جلسات آنها با مقامات ایرانی قرار داشت.



منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار