کد خبر: ۲۸۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 21
توسعه سیستم‌عامل یکی از رویاهایی است که اگرچه تعداد بسیار زیادی از شرکت‌ها و دولت‌ها همواره آن را دنبال کرده‌اند ولی سیستم‌عاملی جهانی که بتواند مورد استفاده همه کاربران باشد تا به حال تنها به تعداد انگشتان یک دست هم نرسیده است.
به گزارش آی تابناک : توسعه سیستم‌عامل یکی از رویاهایی است که اگرچه تعداد بسیار زیادی از شرکت‌ها و دولت‌ها همواره آن را دنبال کرده‌اند ولی سیستم‌عاملی جهانی که بتواند مورد استفاده همه کاربران باشد تا به حال تنها به تعداد انگشتان یک دست هم نرسیده است. حالا گزارشات جدید حاکی از این هستند که فیسبوک نیز قصد دارد در این وادی قدم نهد.

فیسبوک یکی از محبوب‌ترین و در عین‌حال منفورترین شرکت‌ها در دنیاست که بارها نشان داده می‌تواند در عین فرشته بودن، نقش تاجری شیطانی که به همه اطلاعات کاربران چشم دارد را ایفا کند.

در کنار همه حرکت‌های عجیب و غریب فیسبوک، این شرکت ظاهراً برنامه مهم را تدارک دیده تا محصولی را با افق دیدی بسیار گسترده تولید کند و آن محصول یک سیستم‌عامل اختصاصی است.

بنابر گزارشی که به تازگی The Information منتشر کرده، فیسبوک با تکیه بر دانش و توانایی فنی گروهی که مدیریت و رهبری آن را مارک لوچفسکی، یکی از طراحان ارشد سابق مایکروسافت که ید طولایی در زمینه طراحی سیستم‌عامل‌ها داشته و از همکاران طراحی سیستم‌عامل Windwos NT بوده است، قصد تولید سیستم‌عاملی اختصاصی دارد تا بتواند میزان وابستگی خود به سیستم‌عامل اندروید را کاهش دهد.

در این گزارش آمده است که میزان اطلاعات منتشر شده و درز کرده به خارج از برنامه فیسبوک برای سیستم‌عامل اختصاصی‌اش بسیار محدود است ولی دستگاه‌هایی مانند هدست‌های واقعیت مجازی Oculus و دستیار خانگی Portal از اولین دستگاه‌هایی هستند که از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند.

شاید از خودتان بپرسید که چطور می‌شود این دو دستگاه که خود به سیستم‌عامل اندروید مجهز شده‌اند چطور ادعا می‌شود که دارای سیستم‌عامل اختصاصی فیسبوک هستند؟ پاسخ به این سوال در این مورد نهفته است که در واقع پلتفرم‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فیسبوک، به همراه دو دستگاه اخیر، همگی از توزیع خاصی از لینوکس که نسخه‌ای دستکاری شده از اندروید خام هستند استفاده می‌کنند و این راهکار فیسبوک برای کاهش وابستگی به گوگل است.

در همین زمینه اندرو بوسوورث، مدیر بخش سخت‌افزار شرکت به وبسایت منتشر کننده این خبر گفته است که فیسبوک به دنبال ایجاد فضاهای بیشتر برای توسعه کسب و کار خود است و می‌تواند به مارکت پلیس‌ها و زمینه‌های رقابتی بیشتری اعتماد کند تا همچنان به رشد خود ادامه دهد.

این برنامه که حدس زده می‌شود با اسم رمز Orion در داخل مجموعه فیسبوک در حال توسعه بوده و با قدرت به جلو می‌رود می‌تواند در سال 2023 به صورت رسمی اولین محصول خود را معرفی کند که احتمالاً دستگاهی در زمینه واقعیت افزوده خواهد بود.

شرکت‌های بزرگی مانند فیسبوک همواره تیم‌های گسترده‌ای برای کار روی زمینه‌های مختلفی از فناوری را گرد هم جمع می‌کنند که اغلب موارد به صورت چراغ خاموش کار می‌کنند که البته لزوماً همه برنامه آنها تبدیل به یک محصول نهایی نمی‌شود و شاید بیشتر، هدف توسعه و پیشرفت حاصل از تجربیات آنها باشد.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار