در ابتدای این نشست، زویا نیکنام تعداد کاربران فعال بلد را ۳/۵ میلیون نفر عنوان کرد؛ درحالیکه بخشایشی اپلیکیشن نشان را با ۳/۸ میلیون کاربر فعال، سرویس محبوبتری دانست. درادامه و در پاسخ چرایی نیاز به سرویسهای بومی نقشه و مسیریاب، رفع نیازهای خاص کاربران عنوان شد. بهگفتهی مدیر استراتژی نشان، اپلیکیشنهای نقشه و مسیریاب داخلی میتوانند سرویسهای ارزش افزودهی جذاب و کاربردی ارائه کنند که دراینمیان، میتوان به نام مغازهها و محل تابلوهای راهنمایی و رانندگی و افزودهشدن محل بیش از ۲۰ هزار سرعتگیر اشاره کرد که بهکمک کاربران آنها انجام شده بود.
نیکنام درادامه دربارهی طرحهای درآمدزایی سرویسهای نقشه و مسیریاب گفت:
سرویسهای نقشه و مسیریاب طرح درآمدزایی مشخصی دارند. ارائهی API و تبلیغات مهمترین این طرحها است که البته هنوز به مرحلهی درآمدزایی از سرویس خود نرسیدهایم.
درپایان نیز، مدیر استراتژی نشان از اضافهشدن قابلیتهایی اعم از مسیریابی پیاده و دوچرخهسواران درکنار ارائهی زمان تخمینی رسیدن اتوبوس و مترو به سرویس خود در آیندهی نزدیک خبر داد. سرویس بلد نیز به واقعیت افزوده و ارائهی اطلاعات مسیریابی با حملونقل عمومی بهعنوان قابلیتهای آتی خود اشاره کرد.
دیدگاه شما دربارهی اپلیکیشنهای مسیریاب نشان و بلد چیست؟
منبع : زومیت