تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 April 04
روز گذشته شرکت «بلو اوریجین» که یکی از شرکت های فعال در حوزه فضانوردی و رقیب اصلی پروژه Space X ایلان ماسک است و از سوی جف بزوس مدیر عامل آمازون اداره میشود، موفق شد برای سومین بار موشک New Shephard خود را به فضا پرتاب کرده و سالم بر روی زمین بنشاند.

روز گذشته شرکت «بلو اوریجین» که یکی از شرکت های فعال در حوزه فضانوردی و رقیب اصلی پروژه
Space X ایلان ماسک است و از سوی جف بزوس مدیر عامل آمازون اداره میشود، موفق شد برای سومین بار موشک New Shephard خود را به فضا پرتاب کرده و سالم بر روی زمین بنشاند.

پیش از این شرکت بلو اوریجین دو بار توانسته بود در ماه سپتامبر 2015 و ژانویه 2016 موشک خود را بعد از پرتاب به شکل سالم بر روی زمین بنشاند و این علیرغم آن است که تا کنون Space X تنها یکبار موفق به این کار با موشک فالکون 9 شده است.

روز گذشته پرتاب موشک New Shephard همراه با دو آزمایش از سوی دو موسسه تحقیقاتی برای تخمین و بررسی عملکرد گرد و غبار و تخته سنگ ها در جاذبه صفر یا نزدیک به صفر بوده است که ویدئو آن منتشر شده بود، اما ویدئوی لحظپه پرتاب و فرود موشک امروز از سوی شرکت بلو اوریجین منتشر شده است.

در این پرتاب سوم البته این شرکت برخی تغییرات را لحاظ کرده بود. اول آن که یک روز قبل از انجام پرتاب آن را اعلام عمومی کرد. این نشان از اعتماد به نفس بالای این شرکت در موفقیت پرتاب و فرود موشک خود است.

دوم آنکه این موشک در ارتفاع 3600 پایی به پرواز در آمد که دقت عملیات را بالا برده و احتمال خطا را بسیار کاهش داده است. همین امر منجر به آن شده بود که موشک با موفقیت کامل و با عملکرد خوب موتورها به سلامت فرود آید.

طی ماه های آینده این شرکت قرار است چندین پرتاب دیگر را نیز احتمالا با فواصل زمانی اندک صورت دهد. گویا شرکت بلو اوریجین برای همیشه از مکانیزم فرود موشک خود اطمینان حاصل کرده است و اکنون پرتاب و فرود موشک برای این شرکت شبیه به پرواز و فرود هواپیما شده است.

ویدئو زیر لحظه پرتاب و فرود موفق New Shephard را برای بار سوم نشان میدهد:



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار