کد خبر: ۲۷۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 18
مدت زمان زیادی از رونمایی از آخرین پرچمدار شرکت هواوی یعنی خانواده محصولات Huawei Mate 30 نمی‌گذرد ولی باید از همین حالا خودمان را برای رویارویی با پرچمدار جدید شرکت از سری P آماده کنیم.
به گزارش آی تابناک : طی روزهای گذشته مصاحبه‌ای از آقای ریچارد یو، مدیر عامل بخش محصولات کاربری شرکت هواوی منتشر شده است که اطلاعات بسیار زیادی در مورد گوشی پرچمدار بعدی شرکت را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.

طبق این اطلاعات که یک رسانه فرانسوی از مصاحبه خود در شهر شن‌زن با آقای یو بدست آورده است باید بگوییم که گوشی پرچمدار آتی شرکت هواوی در اواخر ماه مارس سال 2020 معادل با روزهای ابتدایی فروردین ماه سال 1399 رونمایی خواهد کرد که مراسم معرفی آن نیز قرار است در قلب اروپا و شهر پاریس برگزار شود.

طبق آنچه آقای یو در مورد این گوشی عنوان کرده باید بگوییم که Huawei P40 طراحی خاصی دارد که تا به امروز در هیچ دستگاهی دیده نشده است و همانطور که می‌دانیم گوشی‌های این سری باید ویژگی‌های رده بالایی از عکاسی را ارائه دهند که مسلماً از گوشی‌های فعلی شرکت برتر و حرفه‌ای‌تر خواهد بود.

p30-4854.jpg
Huawei P30 Pro

از آنجایی که Huawei P40 را باید ادامه دهنده و به عبارتی نسخه بروز شده، ارتقا یافته و جدیدتری از خانواده P30 بدانیم، اینطور انتظار می‌رود که علاوه بر بخش دوربین در باقی قسمت‌ها نیز تحول و بروزرسانی‌های بزرگی در این دستگاه اتفاق بیفتد.

نکته دیگر این است که مدیر هواوی اعلام نموده که این دستگاه همچنان بر پایه اندروید و استفاده از رابط کاربری اختصاصی EMUI عرضه خواهد شد و مسلماً نسخه سیستم‌عامل اندروید 10 خواهد بود.

با این اوصاف باید گفت که هواوی فعلاً تمایلی بر گرایش به سمت سیستم‌عامل هارمونی برای گوشی‌های هوشمند خود و به خصوص رده قیمتی و گروه پرچمدار ندارد و تا زمان رونمایی با دستگاهی که این سیستم‌عامل را برگزیده باشد راه زیادی در پیش داریم.

البته آقای یو به این نکته بسیار مهم نیز اشاره کرده که این گوشی نیز به Huawei Mobile Services یا همان سرویس‌های مخصوص موبایل هواوی که می‌تواند جایگزین Google Play Services باشد مجهز خواهد شد و این بدان معناست که احتمال عرضه این گوشی با ساختار نرم‌افزاری مانند سری Mate 30 نیز وجود دارد.

به هر حال آینده هواوی و گوگل همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و با وجود کم‌رنگ‌شدن اعتماد بین دو شرکت برای ادامه همکاری به هیچ عنوان مشخص نیست که در آینده محصولات هواوی در بعد نرم‌افزاری چه ویژگی‌ها و مشخصاتی خواهند داشت و حتی این احتمال را می‌توان مطرح کرد که در بلند مدت هواوی بخواهد از اکوسیستم گوگل نیز خارج شود؛ اما فراموش نکنید که پیش‌بینی در دنیای فناوری به هیچ عنوان نمی‌تواند همواره صحیح و قطعی باشد.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار