تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 April 04
در اجلاس بیلد 2016 مایکروسافت، قلم نوری و خط کش جدید مایکروسافت معرفی شد و اعلام شد کاربران به کمک آن می‌توانند در همه‌ی پلتفرم‌ها یادداشت‌برداری کنند.
در اجلاس مایکروسافت بیلد 2016 اعلام شد در به‌روزرسانی سالانه‌ی ویندوز که در تابستان منتشر می‌شود ویژگی «ویندوز اینک» (Windows Ink) به ویندوز 10 اضافه خواهد شد.

برایان روپر (Bryan Roper)، میدر تولید گروه ابزارها و ویندوز مایکروسافت گفت: «ویندوز 10، 8 میلیون کاربر ماهانه و 2 میلیون کاربر روزانه‌ی فعال دارد و 72 درصد کاربران ویندوز در طول روز حداقل یک ساعت از قلم و کاغذ برای یادداشت‌برداری استفاده می‌کنند.»

ویندوز اینک و قلم نوری مایکروسافت به کاربران این امکان را می‌دهد تا در ابزارهایی که از ویندوز 10 پشتیبانی می‌کنند، یادداشت‌برداری کرده یا طراحی کنند. کاربران این قابلیت را دارند که یادداشت‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته و یا آن را به یادآور دستیار صوتی مایکروسافت اضافه کنند. از قابلیت‌های دیگر این قلم می‌توان به امکان ویرایش، حذف و برجسته کردن متن‌ها را به کاربر می‌دهد. اگر کاربر از این قلم نوری روی نقشه استفاده کند، برنامه به‌صورت هوشمند، فاصله‌ی بین دونقطه را مشخص می‌کند. از این قلم می‌توان در محیط‌های برنامه‌نویسی نیز استفاده کرد.
روپر از خط کش جدید مایکروسافت نیز رونمایی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد تا خطوط صاف ایجاد کرده، اندازه‌گیری کند.

در اجلاس بیلد مایکروسافت اعلام شد قابلیت‌های این قلم به توسعه‌دهنده‌ها و طراحان اجازه می‌دهد تا بتوانند راحت‌تر برنامه‌ها و طرح‌های خود را تولید کنند و به مرور زمان ویژگی‌های بیشتری به این قلم و کاربردهای آن اضافه خواهد شد.

منبع: سایبربان
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار