کد خبر: ۲۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 05
رئیس سازمان هواشناسی کشور در خصوص استفاده از دستاوردهای فناورانه شرکت های دانش بنیان در صنعت فرودگاهی و هواشناسی اعلام آمادگی کرد.
به گزارش آی تابناک : سحر تاجبخش امروز در مراسم اختتامیه گردهمایی ارائه نیازهای فناورانه صنعت فرودگاهی گفت: قطعاً باید ما به سمت استفاده حداکثری از توانایی های داخلی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه نیازمندی های فراوانی در صنعت فرودگاهی و هواشناسی وجود دارد، افزود: یکی از این نیازمندی ها، ایمنی پرواز و ارائه خدمات و سرویس دهی با کیفیت در این حوزه است.

تاجبخش گفت: هوانوردی و هواشناسی از بنیادی ترین حوزه ها به شمار می روند که فعالیت خود را از سالهای دور آغاز کرده اند.

رئیس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: باید هواشناسی در هر جایگاهی همکاری نزدیکی با مراکز تحقیقاتی و کاربران عملیاتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات هواشناسی در دنیا تغییر اقلیم است، اظهار داشت: این موضوع صنعت هواپیمایی را تحت تأثیر قرار می دهد. از این رو ما در برنامه هایمان مسئله تغییر اقلیم را به عنوان یک چالش در حد ملی لحاظ می کنیم.

تاجبخش یادآور شد: سه چهارم تأخیرهای قابل توجه خطوط هوایی در مناطقی که ترافیک هوای بالایی دارند مربوط به شرایط آب و هوایی مانند طوفان، یخبندان، مه، باد، برق و سیکلون های حاره ای می شود.

وی با بیان اینکه تقریبا نیمی از حوادث هوایی در شرایط آب و هوایی بد اتفاق می افتد، خاطرنشان کرد: چالش های دیگری نیز در این زمینه وجود دارد که مرتبط با فوران های آتش فشانی و ابرهای متشکل از خاکسترهای آتش فشانی، طوفان های شن و گرد و غبار و پدیده هایی مانند طوفان های ژئومغناطیسی هستند.

رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: دغدغه ها در زمینه آلودگی هوا و آلودگی صوتی و میزان قابل توجه انتشار کربن ناشی از مصرف سوخت در هواپیماها روبه افزایش است.

تاجبخش با اشاره به نیازهای سازمان هواشناسی، تأکید کرد: رادار هواشناسی باند ایکس، رادیو سوند، ایستگاه های هواشناسی خودکار، سنسور اندازه گیری ارتفاع کف ابر، سنسور اندازه گیری دید در راستای باند، بویه موج نگار هواشناسی و ایستگاه های هواشناسی اندازه گیری غلظت ذرات و گاز ها از جمله نیازهای سخت افزاری این سازمان هستند که می تواند به واسطه شرکت های دانش بنیان مرتفع شوند.

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: هواشناسی هوانوردی هوشمند یکی از موارد قابل توجهی است که باید از دیدگاه فناوری نگریسته شود و ما به آن نیز توجه داریم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت های دانش بنیان می توانند نیازهای این صنعت را برطرف کنند، نیاز است که بتوانیم داده های هوشمند را با تجهیزات و تکنولوژی به دست آوریم.

وی تأکید کرد: البته در سازمان هواشناسی، گام هایی برای رفع نیازهای خود به واسطه شرکت های دانش بنیان برداشته به طوری که امسال تفاهم نامه ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کرده است که ما بتوانیم از محصولات تولیدی ایرانی در سازمان بهره ببریم.

رئیس سازمان هواشناسی کشور تأکید کرد: هواپیمایی بین المللی کشور برنامه های گسترده ای برای توسعه فعالیت های خود تا سال ۲۰۳۰ دارد که این ناگزیر آنها را به استفاده از ارائه خدمات هوشمندانه شرکت های دانش بنیان سوق می دهد.

تاجبخش تصریح کرد: آمادگی داریم که از دستاوردهای فناورانه شرکت های دانش بنیان در این راستا بهره ببریم.



منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار