تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 April 03
به‌تازگی برنامه‌ای برای هدست‌های واقعیت مجازی منتشر شده که امکان کار با دسکتاپ را برای کاربران فراهم می‌کند.
واقعیت مجازی، فناوری نوظهوری است که به خاطر ویژگی‌های خود مخاطبان بسیاری را به جذب کرده است. این فناوری تجربه‌ای جدید از بازی‌های ویدئویی و فیلم‌های سینمایی را برای کاربران فراهم می‌کند؛ اما تا این لحظه توجه چندانی به استفاده از آن در محیط‌های کاری و محاسباتی صورت نگرفته است.

به‌تازگی برنامه‌ای با نام «دسکتاپ مجازی» (Virtual Desktop)، منتشر شده که به کاربرها اجازه می‌دهد تا دسکتاپ ویندوزهای 8، 8.1 و 10 را به‌صورت مجازی مشاهده کرده و با آن کار کنند. این برنامه با هدست‌های آکیولاس ریفت فیس‌بوک و اچ. تی. سی وایو سازگاری دارد.

تولیدکننده‌ی این برنامه گفت: «شما می‌توانید وب گردی کرده، فیلم تماشا کنید یا در یک صفحه‌نمایش مجازی بسیار بزرگ به انجام بازی بپردازید.»

بر اساس گزارش برخی کاربران ویندوز، این برنامه دارای تعداد کمی باگ است؛ اما تجربه‌ای منفی برای کاربر ایجاد نمی‌کند. همچنین این برنامه می‌تواند از رایانه‌هایی که به‌صورت هم‌زمان از چند مانیتور استفاده می‌کنند نیز پشتیبانی کند. امکان تماشای محتوای دوبعدی در فضای واقعیت مجازی نیز برای کاربران وجود دارد.

با توجه به تصویر زیر فضای خالی بسیاری در پشت دسکتاپ وجود دارد. کاربران می‌توانند برای این فضای خالی تصاویر پیش‌فرض یا 360 درجه‌ی خود را تنظیم کنند و از کار در محیط دلخواه لذت ببرند.

 منبع: سایبربان

منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار