در ابتدا، کمیسیون اروپا قصد دارد دربارهی اطلاعات مربوط به سرویسهای جستوجوی محلی، تبلیغات آنلاین، سرویسهای هدف تبلیغات آنلاین، سرویسهای لاگین و مرورگرهای وب تحقیق کند؛ اما احتمال دارد حوزههای دیگر نیز بررسی شوند.
براساس گزارش خبرگزاری رویترز، بازرسان قصد دارند بفهمند گوگل بهدنبال چه نوع اطلاعاتی بوده و از این اطلاعات چگونه استفاده کرده است و درنهایت، این اطلاعات برای شرکتها چقدر ارزشمند بودهاند.
کمیسیون اروپا در ایمیلی به رویترز میگوید:
این کمیسیون بهعنوان بخشی از تحقیقات اولیه خود دربارهی اقدام گوگل برای جمعآوری و استفاده از اطلاعات کاربران، پرسشنامههایی ارسال کرده و این تحقیقات هنوز در حال انجام است.
گوگل نیز ضمن ابراز موافقت ضمنی با انجام تحقیقات کمیسیون اروپا گفته است:
ما از اطلاعات کاربران خود فقط برای ارائهی خدمات مفیدتر و تبلیغات مناسبتر به آنها استفاده میکنیم و کاربران گوگل میتوانند هر زمانی اطلاعات خود را مدیریت یا منتقل یا حذف کنند. این موضوع برای گوگل بسیار اهمیت دارد؛ بههمینمنظور، ما به همکاری با کمیسیون اروپا یا دیگر سازمانها دیگر ادامه خواهیم داد.
در سالهای اخیر بسیاری از شرکتهای بزرگ فناوری و شبکههای اجتماعی محبوب، به رعایتنکردن حریم خصوصی و سوءاستفاده از اطلاعات شخصی کاربران متهم شدهاند. دیدگاه شما کاربران محترم زومیت دربارهی این موضوع چیست؟
منبع : زومیت