تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 April 02
عده‌ای از محققان چینی اعلام کردند، در حال توسعه هوش مصنوعی خود برای بازی گو است و می‌خواهد با آلفا گو گوگل رقابت کند.
بخش دیپ‌مایند (DeepMind) شرکت گوگل در ماه قبل یک هوش مصنوعی به نام آلفاگو (AlphaGo) ایجاد کرد. گوگل، به کمک آلفا گو موفق شد تا قهرمان‌ بازی گو در جهان را شکست بدهد.

بازی گو، 2500 سال پیش در چین اختراع شد و یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های تخته‌ای جهان به حساب می‌آید. عده‌ای از محققان چینی، بعد از پیروزی آلفاگو در برابر قهرمان این بازی، اعلام کردند که به صورت جداگانه در حال تولید نوعی هوش مصنوعی برای انجام این بازی بودند. آن‌ها می‌خواهند تا هوش مصنوعی آن‌ها با آلفاگو و بدون دخالت انسان به رقابت بپردازد.

بازی گو در مقایسه با شطرنج، از یک صفحه‌ی شطرنجی 19 در 19 تشکیل شده که 361 محل را برای قرارگیری مهره‌ها فراهم می‌کند. با وجود ساده بودن قوانین بازی، تعداد زیاد حالت‌ها، هوش‌های مصنوعی را برای تصمیم‌گیری دچار مشکل می‌کرد.

دیپ‌مایند برای مقابله با این مشکل، به صورت هم‌زمان از دو شبکه‌ی عصبی مختلف و الگوریتم جستجوی درختی، تعداد حالت‌های ممکن در هر نوبت را کاهش می‌داد و ده‌ها حالت باقی‌مانده را شبیه‌سازی می‌کرد تا بهترین حرکت ممکن در هر نوبت را تشخیص دهد. گروه «رایانه چینی گو» (China Computer Go)،  اعلام کرد که هوش مصنوعی آن‌ها تا پایان سال 2016 آماده شده و می‌تواند با آلفاگو رقابت کند.

شرکت گوگل هنوز هیچ عکس‌العملی، نسبت به درخواست محققان چینی نشان نداده است.
منبع: سایبربان
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار