سران اسلک علاوه بر نادرست خواندن آمارهای مایکروسافت، با انتشار توییتی تمسخرآمیز به شباهت های بین تبلیغات خود برای کنفرانس Slack Frontiers که ماه آوریل منتشر شد و تبلیغ مایکروسافت به نام The Art of Teamwork که ماه جاری میلادی منتشر شد، اشاره کرده اند.
همانطور که در ویدیوی فوق مشاهده کردید، شباهت هایی بین تبلیغات این دو سرویس به چشم می خورند، ولی به نظر می رسد سران اسلک در این زمینه بزرگنمایی کرده اند. در هر دو تبلیغ توپ هایی دیده می شوند که روی سراشیبی حرکت کرده و در نقاط مختلفی به هم می رسند که بیانگر شکل گیری همکاری تیمی از طریق نرم افزار است.
مدت کوتاهی پس از انتشار تیمز، مدیران اسلک با انتشار تبلیغی در روزنامه نیویورک تایمز به مایکروسافت تبریک گفته و از رقابت با این شرکت ابراز خوشنودی کرد. البته سران این شرکت به غول نرم افزاری طعنه هم زدند و مدعی شدند این شرکت نمی تواند با تقلب کردن از اسلک، سرویسی که مردم عاشق آن هستند را تولید کند.
«مگان کوئین» (Megan Quinn)، یکی از سرمایه گذاران اسلک، پس از اعلام آمار 20 میلیون کاربر فعال روزانه توسط مایکروسافت، با انتشار پستی تمسخرآمیز در توییتر، ادعای مایکروسافت را به چالش کشید.
بر اساس آمارهای گوگل ترندز، علاقه کاربران به تیمز در یک سال گذشته روندی صعودی داشته ولی همانطور که در تصویر فوق ملاحظه می کنید، پنج سرچ اول این سرویس در مورد موضوعاتی همچون «چگونه از مایکروسافت تیمز خلاص شویم» و «چگونه مایکروسافت تیمز را خاموش کنیم»، هستند.
منبع : دیجیاتو