کد خبر: ۲۷۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 23
در این مطلب می‌توانید آخرین خبرها، اظهار نظرها و تحولات پیرامون قطعی اینترنت در ایران و زمان وصل شدن اینترنت را بخوانید. این مطلب با تازه‌ترین خبرها درباره قطعی اینترنت و زمان احتمالی وصل آن به روز رسانی می‌شود.
به گزارش آی تابناک : ساعت 22:50 روز 30 آبان:

دسترسی کاربران به اینترنت بین‌المللی، در استان‌های هرمزگان، کرمانشاه، اراک، مشهد، قم، تبریز، همدان، بوشهر برقرار شده است و در بخش‌هایی از استان تهران دسترسی به اینترنت بین‌المللی با استفاده از شبکه تلفن همراه ممکن شده است. انتظار می‌رود که تا روز شنبه 2 آذر ماه، دسترسی کاربران سرار کشور به اینترنت جهانی میسر شود.

ساعت 15:30 روز 30 آبان:
مدیر مخابرات منطقه هرمزگان گفت: شرکت مخابرات اینترنت مشترکان تجاری، اداری و خدماتی این استان را از دقایقی پیش وصل کرد. امیر یگانه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: اینترنت مشترکان خانگی و تلفن همراه هم به‌ زودی وصل می شود ولی زمان آن مشخص نیست.

ساعت 15:00 روز 30 آبان:
بر اساس اعلام کاربران شهرسخت‌افزار، دسترسی اینترنت بین‌الملل در برخی نقاط استان چهارمحال بختیاری و بوشهر نیز برقرار شده‌است.

ساعت 13:50 روز 30 آبان:
بر اساس گزارش‌ها، از دقایقی قبل اتصال اینترنت بین‌الملل در برخی نقاط استان هرمزگان برقرار و شبکه‌های پیام‌رسان خارجی نظیر واتس‌‌اپ و اینستاگرام در دسترس است.

ساعت 13:40 روز 30 آبان:
دبیر شورای عالی مجازی در خصوص وصل شدن اینترنت بین‌الملل گفت: مسئولین به دنبال اتصال اینترنت در اسرع وقت هستند و امروز جلسه‌ای در این باره برگزار می‌شود. با توجه به اینکه ما تصمیم‌گیرنده نیستیم و تصمیم در این موضوع مربوط به دستگاه‌های ذیربط و امنیتی است، نمی‌توانم درباره زمان دقیق آن اظهارنظر کنم. همچنین علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت فعلی اینترنت، به دولت هشدار داد که اگر اینترنت ادامه پیدا کند، وزیر کشور را استیضاح می‌کنیم. با بازگشت آرامش به کشور ادامه قطع اینترنت ضرورتی ندارد؛ اگر وزیر کشور بخواهد بر ادامه قطع اینترنت اصرار بورزد، مجلس عکس العمل نشان خواهد داد.

ساعت 15:10 روز 29 آبان:
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تصریح کرد: زمانی اینترنت به طور سراسری برقرار می شود که آرامش به کشور بازگردد. شبکه ملی اطلاعات داخلی نیز اکنون برقرار است و بخشی از اپلیکیشن ها نظیر اسنپ با آن به کار خود ادامه می دهند. تصمیم قطع اینترنت یک تصمیم جمعی بود و تصمیم گیری برای برقراری مجدد آن نیز به تصمیم جمع و وضعیت کشور باز می گردد. قطعا به زودی با توجه به گزارش های واصله از نقاط مختلف در شورای امنیت در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد.

ساعت 14:00 روز ۲9 آبان ۹۸:
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در حاشیه جلسه امروز هیئت وزیران در پاسخ به سوال خبرنگار برنا درباره این پرسش که قطع دسترسی به اینترنت به تشخیص کدام نهاد بوده است، اظهار کرد: در شورای امنیت کشور تصمیمات مشخصی برای امنیت کشور اتخاذ شده و در جایی هم مجبور شدند تصمیم قطع دسترسی به اینترنت را بگیرند. وی درباره زمان وصل شدن اینترنت گفت: اگر آرامش همین گونه باشد انشاالله در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می شود.

ساعت 18:00 روز ۲۸ آبان ۹۸:
سخنگوی قوه قضاییه درباره قطعی اینترنت گفت: تصمیم اخیر تصمیم قوه قضاییه نبوده. مرجع امنیت ملی کشور بود. تصمیم غیرمراجع قضایی بوده و تدابیر بعد با همان مرجع است. ما مدعی‌ایم تصمیم دیرهنگام اجرا شد و اگر قدری زودتر اجرا میشد حوادث اخیر کمتر رخ می داد و نسبت به برخی از مراکز تدابیری برای استفاده از اینترنت شده است.

ساعت 15:00 روز ۲۸ آبان ۹۸:
خدمات اینترنتی بانک ها قطع نیست. معاون بانک مرکزی تاکید کرد کلیه خدمات بانکی کشور از جمله همراه بانک و اینترنت برای عموم مردم قابل استفاده است.

ساعت 14:00 روز ۲۸ آبان ۹۸:
محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، از زمان وصل شدن اینترنت ابراز بی اطلاعی کرد.

ساعت 11:30 روز ۲۸ آبان ۹۸:
علی ربیعی، سخنگوی دولت با بیان اینکه نسبت به نگرانی مردم درباره قطعی اینترنت آگاه هستند،  گفت: چنانچه اطمینان حاصل شود که آرامش در استان‌ها برقرار است، اینترنت وصل می‌شود. وی افزود: البته برخی از کارهای دانشجویی و مشاغل دیگر که به نوعی با اینترنت در ارتباط هستند، هنوز مشکلاتی دارند و هنوز حل نشده است و این موضوع برای ما قابل درک است.

ربیعی تصریح کرد: اما همه ما می‌پذیریم که در این شرایط برخی از این فضا سوء استفاده می‌کنند. قطعی اینترنت تصمیم شورای عالی امنیت ملی کشور است و چنانچه اطمینان حاصل شود که آرامش در استان‌ها برقرار است و سوء استفاده‌ای صورت نمی‌گیرد، اینترنت وصل خواهد شد.

ساعت 20:50 روز 1 آذر ۹۸:
آخرین گزارش پایگاه NetBlocks حاکی از ایستادن دسترسی اینترنت در ایران بر روی 15 درصد است که نشان می دهد طی ساعات اخیر دسترسی مردم هیچ رشدی نداشته است.






منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار