کد خبر: ۲۷۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 16
بررسی‌های انجام شده در مورد شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نشان می‌دهند که شرکت مایکروسافت، رتبه نخست اخلاق را در میان شرکت‌های فعال در حوزه فناوری دارد.
به گزارش آی تابناک : بررسی‌های اخیری که در مورد عملکرد شرکت‌ها در سال جاری صورت گرفته‌اند، نشان می‌دهند که شرکت "مایکروسافت" (Microsoft)، بالاترین رتبه اخلاقی را در میان شرکت‌های همتای خود دارد.

پژوهشگران سازمان غیرانتفاعی "جاست کپیتال" (JUST Capital) در این بررسی، با بیش از چهار هزار بزرگسال آمریکایی مصاحبه کردند و از آنها در مورد موضوعات گوناگونی از جمله دستمزد کارگران، سود، اولویت‌بندی و نحوه برخورد با مشتریان پرسیدند. موضوعاتی مانند فعالیت‌های محیطی شرکت نیز در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفتند.

پس از پایان یافتن مصاحبه‌ها و بررسی آنها، فهرستی از شرکت‌های گوناگون تهیه شد که مایکروسافت در صدر آنها قرار داشت. شرکت‌های دیگری مانند "اپل" (Apple)، "اینتل" (Intel)، "سیلزفورس" (Salesforce) و "آلفابت" (Alphabet) نیز در رتبه‌های بعد قرار گرفتند.

"آلیسون اومنز" (Alison Omens)، مدیر برنامه‌ها و راهبردهای شرکت "جاست کپیتال" گفت: این فهرست، مجموعه‌ای از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری را در بر می‌گیرد که با توجه به صحبت‌های مردم انتخاب شده‌اند؛ زیرا مشکلاتی که مردم عنوان می‌کنند، از مهم‌ترین موضوعات مورد بررسی هستند. در حال حاضر، شرکت‌هایی در زمینه فناوری فعالیت می‌کنند که دستمزدی بیش از دستمزد مورد نیاز برای یک زندگی معمولی به کارکنان خود می‌دهند و فرصت پیشرفت شغلی را نیز برای آنها فراهم می‌کنند.

با وجود این، شرکت‌های حوزه فناوری در سال‌های اخیر، رسوایی‌هایی نیز داشته‌اند که از میان آنها می‌توان به اعتراضات کارمندان "گوگل" و یا "اینتل" اشاره کرد.

جالب اینجاست که "فیس‌بوک" (Facebook) با وجود تلاش در زمینه پرداخت حقوق کارگران و مقوله‌های دیگر مرتبط با کارمندان، به رتبه ۱۴۹ این فهرست دست یافته است. این بررسی نشان می‌دهد که رتبه این شرکت در زمینه رفتار با مشتریان، حفاظت از حریم شخصی آنها و برقراری ارتباط، ۹۱۵ است. فیس‌بوک از نشان دادن واکنش فوری به این موضوع خودداری کرد.



منبع : ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار