کد خبر: ۲۷۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 16
رقابت در کره جنوبی برای دریافت پذیرش و ورود به دانشگاه ها بسیار جدی و سخت است و طبق گزارشی که نشریه نیچر منتشر کرده مدتی است محققان در این کشور با اضافه کردن اسامی کودکان و نوجوانان به تحقیقات علمی خود تلاش می کنند مسیر آنها برای ورود به دانشگاه ها را هموار نمایند.
به گزارش آی تابناک : نام این کودکان که عموما در مقاطع راهنمایی و دبیرستان تحصیل می کنند به عنوان مولف در یافته های علمی مختلفی ثبت می شود که دستی در آنها نداشته اند. بسیاری از این کودکان نابغه نما هم یا فرزندان خود این محققان هستند یا فرزندان نزدیکان آنها. در برخی موارد خاص، تالیف مقالات علمی در کره جنوبی امتیازی برای ورود جوانان به دانشگاه ها محسوب می شود و همین مساله این ترند را در این کشور ایجاد کرده است.

ورود به دانشگاه

اما در کره جنوبی نیز درست مانند آمریکا نظارت سفت و سختی روی نحوه ورود فرزندان نخبگان جامعه به دانشگاه اعمال می شود.

از سال ۲۰۱۷ میلادی که مساله جعل تالیف مقالات علمی در کره جنوبی آشکار شد، وزارت آموزش و پرورش این کشور و دانشگاه های دولتی آن ۷۹۴ مقاله علمی را شناسایی کردند که اسامی کودکان به فهرست مولفان آنها اضافه شده بود. بازرسان نیز بعد از بررسی ۵۴۹ مورد از این مقالات اعلام کردند که دست کم در ۲۴ مورد نام مولف ساختگی بوده است. در باقی موارد نیز دانش آموزان جوان به عنوان بخشی از برنامه های قانونی مدارس در پروژه های علمی مشارکت کرده بودند.

تا کنون ۱۷ محقق دانشگاهی در کره جنوبی متهم شده اند که اسامی کودکان را برای برخورداری از امتیاز خاص دانشگاه ها به مقالات و تالیفات خود اضافه کرده اند که این کار در کره جنوبی تحت عنوان سوء رفتار علمی شناخته می شود. جریمه تعیین شده برای این کار نیز شامل تعلیق از فعالیت های علمی و حتی ممنوعیت دائمی می شود. طبق گزارش نیچر تاکنون دست کم یک محقق به طور دائمی از انجام فعالیت علمی منع شده است.

در تازه ترین گزارش منتشر شده توسط وزارت آموزش و پرورش کره جنوبی که ماه پیش منتشر شد اسامی ۱۱ نفر از ۱۷ فرد متهم اعلام شد و حتی نام دانش آموزانی که به خاطر این کار پذیرش دانشگاه را دریافت کرده بودند اعلام گردید.

امسال در ایالات متحده آمریکا نیز بازرسان پرده از رسوایی مشابهی در سطح ملی برداشتند که در آن، به دانش آموزان خانواده های ثروتمند و نخبه کمک می شود به دانشگاه های برتر آمریکا راه پیدا کنند. طبق اعلام این بازرسان خانواده ها با پرداخت رشوه به مقامات دانشگاه، تقلب در آزمون های ورودی و تهیه مقام های ورزشی ساختگی اقدام به این کار می کنند.




منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار